بهگزارش روابطعمومی ادارهکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، این دوره با هدف ارتقای دانش و مهارت مربیان در هدایت فعالیتهای پژوهشی کودکان و نوجوانان و تبیین جایگاه پژوهش در رشد فکری و مهارتی اعضا اجرا شد.
در جریان کارگاه، مدرس دوره به تشریح مفاهیم پایه پژوهش از جمله تعریف فرآیند پژوهش، اهداف و ضرورت آن در گروههای سنی کودک و نوجوان، تفاوت پژوهش بزرگسالان و کودکان، و مهارتهای مورد نیاز برای اجرای فعالیتهای پژوهشی در مراکز فرهنگیهنری پرداخت.

سیدمحمد محبی در ادامه به مباحث تخصصیتری چون درک و تبیین مسئله، فرایند مسئلهشناسی، راهکارها و الگوهای حل مسئله، ایدهپردازی و خلاقیت پژوهشی، انتخاب موضوع، پرسشگری، و آشنایی با روشهای پژوهش کیفی اشاره کرد و با ارائه تمرینهای عملی، شرکتکنندگان را در مسیر طراحی و اجرای یک طرح پژوهشی هدایت نمود.
در بخش پایانی، فیلمها و نمونه آثار پژوهشی منتخب با رویکرد تحلیلی مورد بررسی قرار گرفت و مربیان با انجام تمرینهای گروهی، ایدههای پژوهشی خود را به مرحله طراحی رساندند.
این کارگاه آموزشی طی روزهای ۱۰ و ۱۱ آبانماه ۱۴۰۴ برگزار شد و با استقبال مربیان فرهنگی همراه بود.





