در نخستين جشنواره فيلم كودكان براي كودكان بچه هاي فيلمساز جايزه مي‌گيرند

فيلم‌هاي برتر نخستين جشنواره فيلم كودكان براي كودكان معرفي مي‌شوند و از پديدآوردندگان آن درآييني تقدير مي‌شود

فيلم‌هاي برتر نخستين جشنواره فيلم كودكان براي كودكان معرفي مي‌شوند و از پديدآوردندگان آن درآييني تقدير مي‌شود.
به گزارش روابط‌عمومي كانون پرورش فكري كودكان و نوجوانان، نخستين جشنواره فيلم كودكان براي كودكان از بچه‌هاي 6 تا 16 ساله ايراني خواسته بود با در دست گرفتن دوربين‌هاي خود خلاقيت‌هايشان را با ساخت فيلم با موضوع، زمان و تكنيك كاملاً آزاد بروز دهند و آثارشان را براي داوري به دبيرخانه جشنواره ارسال كنند.
داوران اين جشنواره از ميان 70 عنوان فيلم بخش مسابقه برگزيدگان اين رقابت هنري جذاب را در مراسمي كه روز دهم خرداد در مركز آفرينش‌هاي فرهنگي و هنري و در حاشيه برگزاري مجمع عمومي سازمان بين‌المللي فيلم كودكان براي كودكان (سيفژ) در تهران معرفي مي‌كنند.
داوري اين آثار را پوران درخشنده كارگردان، وجيه‌الله فردمقدم كارگردان فيلم‌هاي پويانمايي، هادي يقين‌لو كارگردان فيلم‌هاي پويانمايي، محمدرضا كريمي‌صارمي مدير بخش سينمايي كانون و مهدي باقري دبير جشنواره بر عهده داشته‌اند.
به گفته باقري سادگي و نوآوري برخي از اين آثار كه توسط كودكان ساخته شده است حيرت داوران اين جشنواره را كه براي نخستين بار در ايران برگزار مي‌شود برانگيخت.
وي افزود: ضمن توافق با صدا و سيماي جمهوري اسلامي و بنياد سينمايي فارابي قرار شده است آثار برگزيده از طريق صدا و سيما در برنامه‌هاي مختلف و در جشنواره بين‌المللي فيلم كودك و نوجوان اصفهان به نمايش گذاشته‌ شود.
آيين معرفي برگزيدگان جشنواره فيلم كودكان براي كودكان ساعت 15 روز دهم خرداد در مركز آفرينش‌هاي فرهنگي و هنري واقع در خيابان حجاب برگزار مي‌شود.
گفتني است مجمع عمومي سيفژ نيز كه از روز پنجم خرداد با حضور 44 نماينده از 23 كشور جهان آغاز شده است روز دهم خرداد به كار خود در تهران پايان مي‌دهد.