میزبانان رقابت‌های منطقه‌ای پانزدهمین جشنواره‌ی قصه‌گویی معرفی شدند

در حالی که رقابت‌های استانی پانزدهمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی روز پنجم آبان با برگزاری جشنواره‌ی استان هرمزگان در بندرعباس به پایان می‌رسد میزبانان مرحله‌ی منطقه‌ای این رویداد فرهنگی معرفی شدند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مرحله‌ی منطقه‌ای این جشنواره از روز 17 آبان 1390 در شهر زنجان آغاز می‌شود و پس از آن به ترتیب تا روز سوم آذر شهرهای سنندج، بوشهر، تهران و بیرجند میزبان این رقابت‌ها هستند.
در این میان برگزیدگان جشنواره‌های استانی در 31 استان کشور در این رقابت‌ها شرکت می‌کنند تا برندگان این مرحله در جشنواره‌ی بین‌المللی قصه‌گویی که طی روزهای 5 تا 10 بهمن امسال در ارومیه برگزار می شود حضور یابند.
پانزدهمین جشنواره‌ی بین المللی قصه‌گویی امسال علاوه بر موضوع آزاد زندگی چهار بانوی بزرگ حضرت خدیجه، حضرت فاطمه، حضرت مریم و حضرت هاجر(سلام الله علیهما) را مورد توجه قرار داده است.
همچنین در بخش ویژه‌ای روایت قصه‌هایی با موضوع 8 سال دفاع مقدس مورد تاکید قرار می‌گیرد.
برگزاری مسابقه‌ی مقاله‌نویسی با موضوع قصه‌گویی، قصه‌گویی رادیویی، معرفی برترین پایان‌نامه‌های دانشجویی، بهترین خالقان آثار مکتوب شامل ناشران، نویسندگان و مترجمان و فعال‌ترین تشکل‌ها و نهادها در ترویج قصه‌گویی از جمله برنامه‌های دیگر جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی به شمار می‌رود.
بر اساس این گزارش در مرحله‌ی منطقه‌ای و در جشنواره‌ی منطقه‌ی 1 کشور به میزبانی زنجان علاوه بر مربیان این استان قصه‌گویان استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، قزوین، قم و گیلان با یکدیگر طی روزهای 17 تا 19 آبان به رقابت می‌پردازند.
پس از آن شهر سنندج میزبان قصه‌گویان استان‌های ایلام ، کردستان ، کرمانشاه ، لرستان ، مرکزی و همداناست و شهر بوشهر نیز میزبانی قصه‌گویانی از استان‌های بوشهر ، چهارمحال و بختیاری ، خوزستان ، فارس ، کهگیلویه و بویراحمد و هرمزگان را بر عهده دارد.
بر اساس این گزارش مرحله‌ی بعدی جشنواره‌های منطقه‌ای قصه‌گویی کانون در تهران برگزار می‌شود تا قصه‌گویان این استان و استان‌های خراسان رضوی، خراسان شمالی، سمنان، گلستان و مازندران برای حضور در جشنواره‌ی بین‌المللی با یکدیگر به رقابت بپردازند.
بیرجند در آخرین جشنواره از این مرحله نیز میزبان قصه گویان استان‌های اصفهان، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزدخواهد بود تا این مرحله روز سوم آذر به پایان برسد.
در همین حال در آخرین جشنواره‌ی استانی که روز چهارم آبان در بندرعباس آغاز می‌شود و روز پنجم آبان به پایان می‌رسد حدود 70 قصه‌گو و مقاله‌نویس با یکدیگر به رقابت می‌پردازند.
پیش از این نیز روزهای اول و دوم آبان این جشنواره در استان‌های خراسان جنوبی و شمالی برگزار شد.