کد خبر: 203801
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۱۴:۳۰
گوسفندی که عصبانی بود خیلی عصبانی ، اوّل شد

با بررسی آماری در بخش امانت کتاب از طریق نرم افزار کتابداری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی پنج کتاب به عنوان پرخواننده ترین کتابهای مراکز فرهنگی هنری استان ، طی یک سال گذشته (یکم دی ماه سال ۸۹ لغایت یکم دی ماه ۹۰) معرفی شدند .

به گزارش روابط عمومی کانون خراسان جنوبی کتاب"گوسفندی که عصبانی بود خیلی عصبانی "نوشته ژوزف تئوبالد و ترجمه معصومه انصاریان با ۴۷۸ بار امانت  به عنوان اولین کتاب و پر خواننده ترین کتاب توسط اعضای مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در استان خراسان جنوبی شناخته شد .
پس از آن کتاب "گروفالو" نوشته جولیا دونالدسون با ۴۲۵ بار امانت دومین کتابی بود که در قفسه های کتاب مراکز فرهنگی هنری استان مورد استقبال اعضا قرار گرفته است .
کتاب "  نوروز با دارا و سارا "  از انتشارات کانون و تصویر گری خشایار قاضی زاده با ۴۰۵ بار امانت رتبه سوم را به خود اختصاص داده است .
چهارمین کتاب پرخواننده کتاب " خداحافظ راکون پیر"  به نوسیندگی و تصویرگری کلرژوبرت است که ۳۵۳ عضو به مطالعه آن پرداخته اند .
کتاب " بیا یاد بگیریم که نترسیم" نوشته توواناوارا ، ترجمه عنایت ا... شهیدی با  ۳۵۲ بار امانت پنجمین کتابی است که توانسته است مخاطبان زیادی  را به خود جذب کند.
در همین حال علاوه بر این ۵ کتاب  کتابهای خفاش دیوانه ، قصه الاغ و سنگ ، چرا دعوا می کنی ، آقای تابستان و خوشحال باش مرغک من پنج کتابی هستندکه در ردیف ششم تا دهم مطالعه قرار گرفتند. .
استان خراسان جنوبی هم اکنون با  ۱۰۹۳۵ عضو کودک و نوجوان ، دارای ۹ کتابخانه ثابت ، ۲ کتابخانه سیار روستایی و یک کتابخانه سیار شهری و پستی می باشد .
در فاصله زمانی یکم دی ماه سال گذشته تا یکم دی ماه سال جاری تعداد  ۵۷۵۰۰  جلد کتاب  توسط اعضای مراکز فرهنگی هنری سطح استان خراسان جنوبی به امانت گرفته شده است .