کد خبر: 210262
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۶
بازدید 2096
مشارکت 154 کودک و نوجوان استان بوشهر در جشنواره نشریه نگاری رضوی

154 کودک و نوجوان عضو مراکز فرهنگی هنری استان بوشهر با 44 نشریه، در سومین جشنواره سراسری نشریه نگاری رضوی شرکت کردند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، در این جشنواره 154 کودک و نوجوان رده سنی 10 تا 17 سال از 16 مرکز ثابت و یک کتابخانه سیار روستایی 44 نشریه تهیه و به دبیرخانه جشنواره‌های رضوی استان ارسال کردند که پس از بررسی به استان فارس ارسال شد.

زکیه امیر‌پور، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر در خصوص اهداف برگزاری این جشنواره گفت: سومین جشنواره نشریه نگاری رضوی با هدف بستر سازی مناسب به منظور تحکیم اصول و مبانی دینی در بین کودکان و نوجوانان، توسعه، ترویج و تعمیق شناخت ابعاد مختلف زندگی امام رضا (ع)، برادر بزرگوار و خواهر گرامی ایشان در بین کودکان و نوجوانان و همچنین تقویت نگرش دینی در بین این عزیزان با بهره‌گیری از معارف رضوی برای سومین سال متوالی به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان فارس در 2 بخش کاغذی و الکترونیک برگزار می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این، استفاده از کلیه‌ی ظرفیت‌ها، فعالیت‌ها و قالب‌های موجود در کانون در جهت گسترش معارف رضوی و همچنین تولید آثار فاخر فرهنگی، هنری و ادبی مرتبط با مفاهیم رضوی ویژه‌ی کودکان و نوجوانان از اهداف جزئی این جشنواره ذکر شده است.

امیر‌پور گفت: معرفی شخصیت امام رضا (ع) از تولد تا شهادت، سیره عملی امام رضا (ع) و تأثیر آن در رفتار و زندگی مردم، نقش احمد بن موسی (ع) در امامت امام رضا (ع) به عنوان «امین ولایت»، معرفی آداب و رسوم هر منطقه در ارتباط با استقبال و بدرقه‌ی زائران و خاطرات اولین سفر به عنوان موضوعات این جشنواره در 2 بخش کاغذی و الکترونیک تعیین شده است.

مدیر کانون استان بوشهر تصریح کرد: کلیه مراکز فرهنگی هنری استان در زمان تعیین شده ضمن ثبت آثار خود در سایت کریمانه مشارکت قابل قبولی داشتند که از 17 مرکز شرکت کننده، مراکز گناوه، خورموج و جم هر کدام با 5 نشریه بیشترین مشارکت داشتند.

وی در پایان گفت: در بخش الکترونیک نیز مراکز 1 و 2 بوشهر، هر کدام با یک اثر در این جشنواره شرکت کردند.

29 شهریور ماه طی ویژه برنامه‌ای در شیراز  8 گروه برگزیده معرفی و از آنان تقدیر خواهد شد، همچنین به مدت یک هفته نمایشگاهی از آثار منتخب برپا خواهد شد.