تاریخ شرکت در اولین مسابقه‌ی عکاسی رضوی «جاده‌ی ولایت» تغییر کرد

تاریخ شرکت در اولین مسابقه‌ی عکاسی رضوی «جاده‌ی ولایت» از سری برنامه‌های یازدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا علیه‌السلام به 13 شهریور ماه تغییر یافت.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، دبیرخانه اولین مسابقه‌ی عکاسی رضوی «جاده‌ی ولایت» در اداره کل کانون استان خوزستان، با توجه به تغییر تاریخ برگزاری مراسم ورود نمادین کاروان امام رضا علیه‌السلام که از سوی مسوول بنیاد بین‌المللی فرهنگی امام رضا علیه‌السلام در خوزستان اعلام شد از علاقه‌مندان شرکت در این مسابقه خواست تا در تاریخ 13 شهریور 1392 با حضور در این مراسم و عکاسی از ورود کاروان نمادین امام هشتم شیعیان، در این مسابقه شرکت کنند.
در فراخوان اولین مسابقه‌ی عکاسی رضوی «جاده‌ی ولایت» تاریخ شرکت در مسابقه 14 شهریور اعلام شده بود که با تغییری یک روزه در برگزاری مراسم ورود نمادین کاروان امام رضا علیه‌السلام این مسابقه در 13 شهریور ماه در شلمچه برگزار خواهد شد.
گفتنی است: اداره کل کانون استان خوزستان هم‌زمان با برگزاری یازدهمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا علیه‌السلام، فراخوان این مسابقه را با هدف، اشاعه و ترویج فرهنگ رضوی، آشنایی و شناخت نسبت به مسیر ورود حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام به ایران و شناسایی استعدادهای برتر عکاسی سراسر کشور در عرصه فرهنگ رضوی منتشر کرد.
موضوع این مسابقه، عکاسی از مراسم ورود نمادین کاروان امام رضا علیه‌السلام است و کودکان و نوجوانان علاقه‌مند می‌بایست در روز 13 شهریور ماه 1392 با حضور در شلمچه از این مراسم که به همت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان برگزار می‌شود، عکاسی کنند.
تمامی کودکان و نوجوانان در سراسر کشور مجاز به شرکت در این مسابقه هستند و هر عکاس می‌تواند 10 عکس دیجیتال به صورت سیاه و سفید یا رنگی به دبیرخانه‌ی این مسابقه تحویل دهد.
در این مسابقه عکس‌های گرفته شده با تلفن همراه نیز پذیرفته می‌شود و شرکت کنندگان در پایان مراسم می‌بایست آثار خود را به دبیرخانه مستقر در محل برگزاری مسابقه که توسط کانون در شلمچه برپا خواهد شد تحویل دهند و فرم شرکت در مسابقه را پر کنند.
داوری این مسابقه در سه بخش گروه سنی 7 تا 9 سال، 10 تا 12 سال و 13 تا 17 سال انجام خواهد شد و به رتبه اول این مسابقه در هر گروه سنی، جوایزی شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر، بسته فرهنگی، کمک هزینه سفر زیارتی به مبلغ 300‌ هزار تومان و چاپ اثر در کتاب «عکاسی جاده‌ی ولایت (رضوی)» تعلق خواهد گرفت.
همچنین به رتبه دوم در هر گروه سنی نیز، جوایزی شامل تندیس جشنواره، لوح تقدیر، بسته فرهنگی، کمک هزینه سفر زیارتی به مبلغ ‌200‌هزار تومان و چاپ اثر در کتاب «عکاسی جاده‌ی ولایت (رضوی)» اهدا خواهد شد.
جایزه رتبه سوم هر گروه سنی این مسابقه نیز، تندیس جشنواره، لوح تقدیر، بسته فرهنگی، کمک هزینه سفر زیارتی به مبلغ 100‌هزار تومان و چاپ اثر در کتاب «عکاسی جاده‌ی ولایت (رضوی)» خواهد بود.
علاقه‌مندان برای دسترسی به اطلاعات مورد نیاز برای شرکت در این مسابقه می‌توانند با مراجعه به وبلاگ این مسابقه که با تلاش روابط عمومی اداره کل کانون استان با نام «جاده‌ی ولایت» و به آدرس www.aksrazavi.blogfa.com راه‌اندازی شده است مراجعه و ضمن کسب جدید‌ترین اخبار مربوط به این مسابقه، فراخوان، ملاک‌های داوری، فرم ثبت نام، پوستر و ... را از این وبلاگ دریافت کنند.
شرکت‌کنندگانی که از دیگر مراسم مختلف ورود نمادین کاروان امام رضا علیه‌السلام در شهرهای دیگر کشور عکاسی می‌کنند می‌بایست تا تاریخ 14 شهریور عکس‌های خود را به همراه فرم ثبت نام یا به نشانی پستی دبیرخانه واقع در استان خوزستان- اهواز- امانیه - پیچ استادیوم جنب پارک حجاب-کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان و یا به نشانی الکترونیکی aksrazavi92@gmail.com ارسال کنند.
بر این اساس برگزیدگان این مسابقه طی مراسمی در 20 شهریور 1392 از طریق سایت‌های  کانون معرفی خواهند شد.