کد خبر: 212990
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۲:۲۷
"میهمانی از سرزمین کتاب" در کانون آذربایجان شرقی

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی دومین جشنواره استانی "میهمانی از سرزمین کتاب" را در هفته کتاب برگزار می‌کند.

 به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، مدیر کانون آذربایجان شرقی در تشریح برنامه‌های این کانون به مناسبت بیستمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران گفت: برنامه‌های هفته کتاب در چهار بخش فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی و با هدف ارتقای فرهنگ کتاب‌خوانی در بین کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.
 الیاس ابراهیمی با تاکید بر نقش تاثیرگذار کانون پرورش فکری کوکان و نوجوانان در ترویج و تعمیق فرهنگ کتاب‌خوانی تصریح کرد: عادت به کتاب‌خواندن باید از همان دوران کودکی صورت گیرد تا به یک فرهنگ در دوران بزرگ‌سالی تبدیل شود.
وی افزود: مراکز فرهنگی‌هنری کانون در این هفته تمامی فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی خود را بر محور کتاب و کتاب‌خوانی اجرا می‌کنند.
مدیر کانون استان برگزاری نمایشگاه‌های کتاب، وبلاگ‌نویسی و گزارمان‌نویسی، معرفی کتاب و نشست‌های تخصصی نقد و بررسی رمان‌های نوجوان و نیز فعالیت‌های پژوهشی با موضوع روش مطالعه و معرفی فن‌آوری‌های نوین در صنعت چاپ و نشر دانش را از جمله برنامه‌های هفته کتاب عنوان کرد.
وی هم‌چنین برگزاری دومین جشنواره استانی «میهمانی از سرزمین کتاب» و برپایی کارگاه‌های هنری و ادبی در مراکز کانون استان را از دیگر برنامه‌های این مناسبت اعلام کرد.
ابراهیمی در خصوص افزایش میزان امانت کتاب در مراکز کانون گفت: بر اساس آمار‌های موجود امانت کتاب در مراکز کانون در شش ماهه اول سال 91 نسبت به دوره مشابه در سال گذشته از رشد 25 درصدی برخوردار است.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی در حال حاضر با دارا بودن 30 مرکز فرهنگی‌هنری در شهرهای مختلف استان بیش از 40 عنوان فعالیت در طول سال با محوریت کتاب و کتاب‌خوانی برگزار می‌کند.

هم‌اکنون در مراکز کانون استان بیش از 300 هزار جلد کتاب ویژه کودکان و نوجوانان وجود دارد که به صورت امانت در اختیار اعضا قرار می‌گیرد.