نقد تطبیقی سه رمان نوجوان کانون در خبرگزاری مهر

سه رمان از مجموعه‌ کتاب‌های رمان نوجوان امروز روز دوم بهمن در خبرگزاری مهر به شیوه نقد تطبیقی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، این خبرگزاری با انتشار خبری اعلام کرده است که سه رمان «گذر از کوه کبود»، نوشته محمدعلی علومی، «فصل پنجم سکوت» نوشته محمدرضا بایرامی و «شاهین‌ها و بشکه باروت» نوشته محمدرضا اصلانی با حضور 3 منتقد و نویسندگان آثار، همچنین تنی چند از نویسندگان کودک و نوجوان در خبرگزاری مهر نقد و بررسی می‌شود.
بر اساس این خبر منتقدان این برنامه علاوه بر نقد و بررسی جداگانه هر یک از این رمان‌ها که در حوزه‌ی انقلاب منتشر شده است، هر سه اثر را با شاخص‌هایی نیز مانند توجه به رویدادهای اصلی و اساسی انقلاب، شخصیت‌های اثرگذار در پیروزی نهضت مردم ایران و ترویج روحیه انقلابی از طریق رمان برای نوجوانان بررسی خواهند کرد.
در این میان از محمدرضاشمس، نویسنده نام‌آشنای کودکان و نوجوانان و منتقد ادبیات داستانی و محمدحسن حسینی، نویسنده، شاعر، منتقد و پایه‌گذار نشست‌های نقد و بررسی کتاب حوزه هنری موسوم به «آیینه‌های روبرو» به عنوان دو منتقد این نشست نام برده شده است و در عین حال یک مجری و کارشناس ادبی نیز با میهمانان این نشست سخن خواهند گفت.
خبرگزاری مهر علاوه بر این میهمانان از دیگر نویسندگان رمان‌های نوجوان، همچنین اعضای انجمن نویسندگان کودک و نوجوان و هنرمندان حوزه هنری در زمینه کودک و نوجوان نیز برای حضور در این نشست عمومی دعوت کرده است.
این برنامه، روز دوشنبه دوم بهمن از ساعت 14 در تالار اجتماعات خبرگزاری مهر، واقع در خیابان استاد نجات‌اللهی، پس از خیابان سمیه، کوچه بیمه، شماره 18 طبقه نخست برگزار می‌شود و ورود برای عموم علاقه‌مندان آزاد است.