کد خبر: 220632
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۳
بازدید 2964
نقش دستگاههای فرهنگی در حفظ و تقویت باورهای دینی بسیار مهم است

ستاد هماهنگی برگزاری سومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی در استان همدان تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان همدان، جلسه هماهنگی جهت برگزاری سومین جشنواره نمایشنامه خوانی رضوی با ریاست حسن رضانیا مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همدان وبا حضورمدیران و نمایندگان دستگاههای فرهنگی،اجتماعی در سالن جلسات حوزه معاونت سیاسی و امنیتی برگزار شد.
حسن رضانیا مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همدان با آرزوی قبولی طاعات وعبادات در ماه مبارک رمضان ،میزبانی جهت برگزاری جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی را توفیقی برای استان برشمرد وافزود :تاثیر دعا در شکل گیری شخصیت و تربیت در دنیا و آخرت تاثیر گذار است.
وی تصریح کرد:ما از حضرت ولی عصر(عج) یاد گرفتیم که از خداوند بخواهیم بیان و زبانی را داشته باشیم که برخوردار ازیک استحکام وحکمت باشد،چرا که زبان برخواسته ازحکمت و محکم بودن بیان و گفتار بدون تردید در قالب الهی شخصیت کودک و نوجوان را شکل خواهد داد.
رضانیا گفت:مخاطب در برگزاری نمایشنامه خوانی نوجوان است که با موضوع امام رضا(ع)آمیخته شده است که قطعا تاثیرات بسیار خوبی در فرهنگ سازی در حوزه کودک ونوجوان خواهد داشت.
مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری در ادامه یادآور این نکته شدکه در حال حاضر بیش از ده هزار سایت و وبلاگ در خصوص باورهای شیعه فعالیت دارند وازتمام ظرفیت‌های هنری و ادبی و سینمایی استفاده می‌کند که باورهای دینی ما را خدشه‌دار کنند، وی افزود نقش دستگاههای فرهنگی در حفظ و تقویت باورهای دینی بسیار مهم است.
رضانیا افزود: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان که میزبان برگزاری سومین جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی در سال جاری می‌باشد به جهت هرچه باشکوهتر برگزار شدن این رخداد مهم فرهنگی ، مذهبی نیاز به تعامل و همکاری دستگاههای فرهنگی می‌باشد.
پرویز ابراهیمی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با تقدیر از کلیه حاضرین در این جلسه معنوی خاطر نشان کرد: جشنواره نمایشنامه‌خوانی رضوی یک فعالیت فرایند محور در قالب فرهنگی و تربیتی بوده که نقش مهمی در ترویج فرهنگ رضوی و سبک زندگی امام رضا(ع) دارد.
ابراهیمی گفت: سبک زندگی ائمه همانطوریکه مورد تائید مقام معظم رهبری می‌باشد در صورتی که از دوران کودکی و نوجوانی در قالب هنر فرهنگ سازی شود تاثیر گذاری و ماندگاری بیشتری خواهد داشت .وی تولید محتوا برای هنرمندان و فرایند محور بودن آن را از اهداف مهم برگزاری جشنواره برشمردو اظهار امیدواری کرد با همکاری و تعامل دستگاه‌های فرهنگی بتوانیم این جشنواره فرهنگی، مذهبی را با ظرافت‌های خاص به نحو مطلوب برگزار کنیم.
ابراهیمی در ادامه گزارشی از فعالیت های صورت گرفته ارائه داد و از حضور 241 گروه در بخش نوجوان خبر داد و گفت : دبیرخانه جشنواره در استان از بیستم آبان ماه سال 91 کار خود را آغاز کرد و با پیگیری‌های صورت گرفته تهیه و تنظیم شیوه نامه، چاپ پوستر، برگزاری جلسات آموزشی، برگزاری دو نشست خبری ، نشست با استاندار و معاونت سیاسی امنیتی، تهیه جزوه آموزشی،راه‌اندازی سایت و برگزاری مسابقه اینترنتی با موضوع نمایشنامه‌خوانی در جهت آشنایی بیشتر کودکان و نوجوانان صورت پذیرفت.
بر اساس این گزارش جلسه هماهنگی جشنواره نمایشنامه خوانی رضوی در روز دوشنبه مورخ چهاردهم مرداد ماه با حضور نمایندگان فرماندهی نیروی انتظامی، صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی، بنیاد شهید و امور ایثارگران، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس، شهرداری ،بانک ملی، میراث فرهنگی و شرکت سیاحتی علیصدر  به ریاست مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری همدان برگزار شد.
همچنین در این جلسه کلیه نمایندگان حاضر آمادگی خود را در تعامل و همکاری برگزاری سومین جشنواره نمایشنامه خوانی رضوی اعلام کردند.
گفتنی است سومین جشنواره نمایشنامه خوانی رضوی از شانزدهم لغایت هجدهم شهریور ماه سال جاری به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در همدان برگزار می‌شود.