مرحله اول داوری سومین جشنواره نمایشنامه‏ خوانی رضوی در همدان آغاز شد

240 اثر رسیده به دبیرخانه جشنواره نمایشنامه‏ خوانی رضوی مورد بازبینی هیات انتخاب قرار می‌گیرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، اولین جلسه هیات انتخاب سومین جشنواره نمایشنامه‏ خوانی رضوی با حضور پرویز ابراهیمی مدیر کل کانون استان، آتنا شاملو کارشناس ناظر اداره مرکزی و اعضاء هیات انتخاب در دفتر مدیر کل کانون برگزار شد.

پرویز ابراهیمی مدیر کل کانون استان همدان در این جلسه از 240 اثر رسیده در بخش نوجوان به دبیرخانه جشنواره خبر داد و افزود: داوری بخش بسیار مهمی از جشنواره می‌باشد که با دقت نظر و انجام درست باعث ارتقاء و بالا بردن انگیزه شرکت کنندگان میگردد. وی گفت : خوشبختانه با توجه به برگزاری جشنواره‌های فیلم و تاتر کودک در سطح بین المللی به میزبانی استان همدان ظرفیت‌ها و تجارب فراوانی در استان موجود می‌باشد و به همین منظوراز اساتید برجسته استان استفاده شده است.

مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان افزود: حسین صفی کارشناس ارشد نمایش، محمد جواد کبودرآهنگی کارشناس تئاتر و علیرضا آقایی کارشناس تئاتر به عنوان داوران بخش اول انتخاب می‌باشند که با توجه به 240 اثری که به دبیرخانه جشنواره رسیده، حدود 40 گروه نمایشنامه‏خوان را برای داوری در مرحله دوم انتخاب خواهند شد.

در این نشست بحث و تبادل نظر در خصوص نحوه داوری و مراحل انتخاب گروه‌های نمایشنامه ‏خوان صورت گرفت و حاضرین در دیدگاههای خود به بحث‌هایی همچون متن نمایش، شکل اجرا، خلاقیت، احساس، افکت، کمیت، محتوا، صحیح بودن و زیبایی کار در اجرا پرداختند.

گفتنی است سومین جشنواره نمایشنامه‏ خوانی رضوی 16 لغایت 18 شهریورماه سال جاری با حضور 8 گروه برتر به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در شهر همدان برگزار خواهد شد.