شرکت گسترده ی کودکان و نوجوانان کرمانی در جشنواره های رضوی

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان، شرکت گسترده اعضا و مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون کرمان در جشنواره های 16 گانه کودک و نوجوان رضوی را نشان ازارادت قلبی آنها به امام هشتم (ع) دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون کرمان، مسعود گنجعلیخان حاکمی مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان ، آشنایی کودکان و نوجوانان با فرهنگ رضوی و ایجاد شورمعنوی در بین آن ها را یکی از اهداف و رویکردهای مهم جشنواره های موضوعی امام رضا (ع) عنوان کرد و گفت: با برگزاری چنین جشنواره هایی می توان نیروهایی را تربیت کرد که بتوانند اندیشه ها و معارف اهل بیت(ع) به ویژه معارف رضوی را به جهانیان معرفی کنند.
گنجعلیخان حاکمی افزود: شرکت گسترده اعضا و مربیان مراکز فرهنگی هنری کانون در جشنواره های شانزده گانه رضوی نشان از درک عمیق سیره عملی امام رضا(ع) و ارادت قلبی کودکان و نوجوانان به آن امام (ع) دارد.
وی همچنین به برگزاری نخستین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی به میزبانی کانون کرمان اشاره کرد و گفت: استقبال چشمگیر کودکان و نوجوانان سراسر کشور از جشنواره های موضوعی امام رضا (ع) بیانگر این امر است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به اهداف خود که اشاعه و ترویج فرهنگ و معارف رضوی است نزدیک تر شده است و ارسال بیش از 1500 اثر به دبیرخانه  نخستین جشنواره شعرکودک و نوجوان رضوی در کرمان، گواهی بر صدق این گفته است.
بر اساس این گزارش، و به گفته فاطمه جعفرزاده رابط جشنواره قصه گویی و نمایشنامه خوانی رضوی در کرمان، اعضا و مربیان مراکز کانون کرمان بیش از 90 قصه رضوی را روایت کردند که پس از داوری استانی آثار ارسالی، 10 قصه گویی (قصه گویی 8 عضو و 2 مربی) به دبیرخانه این جشنواره در استان اصفهان  و 5 اثر نمایشنامه خوانی رضوی به دبیرخانه این جشنواره در استان همدان ارسال شده است.
طیبه شجاعی رابط جشنواره های خاطره نویسی و داستان کوتاه رضوی در کرمان، نیز از ارسال 81 خاطره رضوی به دبیرخانه جشنواره خاطرات زیارت در استان اصفهان و همچنین ارسال 98 داستان کوتاه به دبیرخانه جشنواره داستان کوتاه رضوی در استان کرمانشاه خبر داد.
 در عین حال،مریم حجت رابط جشنواره نشریه نگاری دیواری و الکترونیک رضوی گفت: استان آذربایجان شرقی میزبانی جشنواره نشریه نگاری دیواری و الکترونیکی رضوی را بر عهده دارد و تا کنون 30 نشریه رضوی شامل 24 نشریه دیواری و 6 نشریه الکترونیک به همت اعضا و مربیان مراکز کرمان برای این جشنواره آماده شده است و مراکز کرمان می توانند تا 20 مرداد آثار خود را به دفتر استان ارسال کنند. وی همچنین از ارسال 6 اثر پرده خوانی رضوی به دبیرخانه این جشنواره در استان خراسان رضوی خبر داد.
نمادها و نشانه های رضوی یکی دیگر از جشنواره های شانزده گانه ی یازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع) است که به میزبانی آذربایجان غربی برگزار خواهد شد و به گفته مهین شهمرادزاده رابط این جشنواره در کرمان، 90 اثر نقاشی و 50 اثر عکاسی از استان کرمان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است.
همچنین،ثبت نام 100 عضو در مسابقه مشاعره و ارسال 80 اثر شعرخوانی به دبیرخانه جشنواره مشاعره و شعرخوانی رضوی در استان مازندران، ارسال 250 اثر نقاشی به جشنواره یک تصویر از یک حدیث رضوی در استان کردستان، تولید و ساخت 55 کتاب با موضوع امام رضا (ع) برای جشنواره کتاب سازی رضوی سیستان و بلوچستان و شرکت گسترده ی اعضا در مسابقه کتاب خوانی الکترونیک رضوی به میزبانی استان خوزستان، بیانگر همت و تلاش اعضا و مربیان کانون کرمان است که از سوی سمیه یاوری، محمد شهیدزاده، طیبه اعتمادی و زهره دهیادگاری رابطین این جشنواره ها در کرمان، اعلام شده است.
مهدیه جعفری که مسئولیت دبیرخانه نخستین جشنواره شعر کودک و نوجوان رضوی کرمان را بر عهده دارد می گوید: از میان بیش ازیک هزار و 500 اثر شعر که از 30 استان به دبیرخانه این جشنواره ارسال شده است، 126 اثر ارسالی، متعلق به کودکان و نوجوانان کرمانی است.
 
استقبال چشمگیر از جشنواره های رضوی در مرکز فرهنگی هنری انار
جشنواره های موضوعی امام رضا (ع) در سال جاری شور و اشتیاق کودکان و نوجوانان مرکز انار را برای شرکت در این مسابقات بیشتر کرد.
شرکت 65 عضو کودک و نوجوان دختر و پسر در جشنواره مشاعره وشعر خوانی رضوی، قصه گویی 7 عضو برای حضور در جشنواره قصه گویی رضوی،راه اندازی 9 نشریه الکترونیک توسط اعضای این مرکز و با راهنمایی های صدیقه چاهخویی مربی فرهنگی مرکز و همچنین تولید 23 اثر کتاب سازی به همت اعضا و راهنمایی اعظم صابری مربی مسوول کانون انار، نشانِ پیوند قلبی کودکان و نوجوانان این مرکز با امام رضا (ع) و شناخت معارف رضوی است.
همچنین 45 عضو این مرکز با راهنمایی سمیه جلالی مربی هنری مرکز انار، بیست اثر نقاشی را برای جشنواره یک تصویر از یک حدیث رضوی  رضوی خلق کردند. ساخت انیمیشن رضوی به همت 4 عضو نوجوان دختر و تلاش فرزانه محمد حسینی مربی ادبی کانون انار برای خلق 7 اثر داستان کوتاه توسط اعضای ادبی این مرکز از دیگر فعالیت های کودکان و نوجوانان برای حضور در جشنواره های موضوعی امام رضا (ع) به شمار می آید.  
گفتنی است جشنواره های شانزده گانه کودک و نوجوان یازدهمین جشنواره بین المللی امام رضا (ع)،توسط کانون استان‌های آذربایجان شرقی «نشریه‌نگاری کاغذی و الکترونیکی رضوی»، آذربایجان غربی «نمادها و نشانه‌های رضوی»، اصفهان «قصه‌گویی بین‌المللی رضوی»، تهران «پژوهش‌های نوجوانان رضوی»، خراسان رضوی «پرده‌خوانی رضوی»، خوزستان «کتاب‌خوانی الکترونیکی و عکاسی جاده‌ی ولایت»، سیستان و بلوچستان «کتاب‌سازی رضوی»، فارس «پویانمایی رضوی»، قم «خاطرات زیارت»، کردستان «یک تصویر از یک حدیث رضوی»، کرمان «شعر رضوی»، کرمانشاه «داستان کوتاه رضوی»، مازندران «مشاعره و شعرخوانی رضوی» و یزد «سرود رضوی» درشهریور سال  1392همزمان با دهه کرامت برگزار می‌شود.