کانون خراسان جنوبی برای برگزاری هفته فرهنگ رضوی آماده می‌شود

طی روزهای 26 الی 31 مرداد 1392 هفته فرهنگ رضوی در مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان جنوبی، عبدالرضا صمدی مدیر کل کانون استان با اعلام این خبر گفت: هفته فرهنگ رضوی در 12 مرکز فرهنگی هنری استان خراسان جنوبی طی روزهای 26 الی 31 مرداد 1392 برگزار خواهد شد.
مدیر کل کانون استان با اشاره به اهداف برگزاری هفته فرهنگ رضوی گفت: ترویج فرهنگ رضوی با ایجاد فضای معنوی همراه با شور و نشاط برای کودکان و نوجوانان به منظور آشنایی با سیره ائمه معصومین به ویژه امام رضا علیه السلام مهم‌ترین هدف برگزاری این هفته در خراسان جنوبی است.
صمدی در ادامه خاطر نشان کرد: طی سه سال اخیر در مراکز فرهنگی هنری سطح کشور شاهد برگزاری جشنواره‌های موضوعی رضوی بودیم که آشنایی با معارف ناب فرهنگ رضوی به واسطه فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی ماحصل آن است و همه ساله شاهد رشد کمی و کیفی آن  به ویژه در زمینه شعر و ادبیات کودک بودیم .
مدیر کل کانون استان اضافه کرد:  توجه به فرهنگ رضوی به عنوان یک فعالیت مذهبی و معنوی موجب برکت و حرکت در مجموعه‌ی  کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شده است.
صمدی وجود شعائر اسلامی را ویژگی خاص یک جامعه مسلمان دانست و از مربیان کانون استان خواست تا برای نشان دادن شعائر اسلامی و بیان تعالیم اسلامی به اعضای کانون به ویژه در هفته فرهنگ رضوی اهتمام داشته و برای انتشار این ارزش معنوی در کانون تلاش کنند.
بر همین اساس جلسات شورای فرهنگی با حضور مربیان فرهنگی و کارشناسان تشکیل و مقرر شده است طی روزهای 26 الی 31  مرداد در مراکز فرهنگی هنری سه گانه بیرجند نمایشگاهی از آثار برگزیده جشنواره‌های رضوی شامل نشریه دیواری ، کتاب‌سازی و نقاشی‌های یک تصویر از حدیث رضوی  و پژوهش‌های رضوی - برگزیده آثار اعضا ی کانون در دیگر استان‌ها - برگزار شود.

در همین حال در 12 مرکز فرهنگی هنری سطح استان‌، کارگاه‌های ادبی، نشریه دیواری، خوش‌نویسی، پژوهش، کتاب و کتاب‌خوانی، سفال‌گری، نقاشی، شعرخوانی و نمایش‌نامه خوانی با موضوع فرهنگ رضوی برگزار خواهد شد