کد خبر: 220825
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹
داوری بخش شعر خوانی جشنواره رضوی کلید خورد

داوری مرحله ی اول بخش شعر خوانی جشنواره مشاعره و شعر خوانی رضوی شروع شد.<BR>

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، چندی پیش از سوی این دبیرخانه داوری مرحله ی مقدماتی بخش مشاعره جشنواره کلید خورد و هم اکنون داوران مرحله ی مقدماتی بخش شعر خوانی، بررسی اولیه ی آثار را در دست بررسی و قضاوت دارند.
در جلسه ی هماهنگی که بدین منظور در اداره کل کانون مازندران برگزار شد، هزار و 742 اثر شعر در قالب لوح فشرده به 7 داور ارایه شد و بر اساس شیوه نامه ی اجرایی در این خصوص هریک از داوران این مرحله در خصوص امور محوله توجیح شدند.
این در حالی است که معاون کانون و مدیر اجرایی این جشنواره با بیان اهمیت قضاوت از نگاه دینی بر دقت نظر در داوری ها و ایجاد نگاه کارشناسی در بررسی آثار تاکید کرد.
نوربخش افزود: امروزه با توجه به هجمه های فرهنگی و دینی علیه فرهنگ اسلام، شاهد برگزاری جشنواره های ملی و فراملی رضوی هستیم که با استفاده از زبان فرهنگ و هنر، ظرفیتی  موثر در جهت ترویج معارف الهی و دینی را در عرصه های داخلی و خارجی ایجاد نموده که همچنین در انعکاس چهره ی حقیقی اسلام موثر عمل می نماید.
در بخش دیگر این جلسه نیز مسوول دبیرخانه ی جشنواره مشاعره و شعر خوانی رضوی تاکید کرد: در بخش شعر خوانی با برگزاری جلسات محتوایی تلاش های ارزنده ای در خصوص ایجاد و جمع آوری منابع مرتبط با اشعار رضوی صورت پذیرفت.
رسکتی اظهار داشت: علی رغم کم بودن منابع در این خصوص با جمع آوری کتب اشعار مرتبط و سایر منابع، اقدام به ایجاد منبعی مشترک از اشعار رضوی نمودیم تا با قرار دادن در سایت و وبلاگ جشنواره، علاقمندان بتوانند به طور موثری از این منبع استفاده نمایند.