کانون به دنبال گسترش ارتباط فرهنگی با پاکستان

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار امیدواری کرد که معلمان و مربیان پاکستانی از تجربه‌های کانون در عرصه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی به خوبی بهره‌مند شوند.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون‌، سید صادق رضایی در دیدار با جمعی از معلمان و مربیان کودکان پاکستانی از مسوولان حوزه‌ی هنری سازمان تبلیغات اسلامی که امکان حضور این میهمانان را در ایران فراهم کردند قدردانی کرد و گفت من و همکارانم برای انجام فعالیت‌های فرهنگی در پاکستان دغدغه داشتیم و به دنبال پیدا کردن نهاد یا اشخاصی بودیم که این ارتباط را برقرار کنند و امیدوارم که این رابطه افزایش پیدا کند.
وی گفت که کانون تلاش می کند با بهره‌گیری از زبان آثار فرهنگی، هنری خود به ویژه فیلم و انیمیشن و کتاب این آثار را برای کودکان پاکستانی ترجمه و تالیف کند.
بخشی از سخنان مدیرعامل کانون به بیان لزوم تربیت دینی کودکان بر اساس شیوه و سبک زندگی حضرت محمد(صلوات‌الله علیه و آله و سلم) و ائمه معصومین(علیهم‌السلام) اختصاص داشت.
رضایی دوران کودکی را مناسب ترین زمان برای تربیت الهی و دینی کودکان و نوجوانان دانست و گفت کانون وظیفه خود می‌داند برنامه‌هایی را با توجه به اهدافی که حضرت امام خمینی(ره) برای حضور در میان علاقه‌مندان به انقلاب در کشورهای جهان ترسیم کرده‌اند در پاکستان اجرا کند.
وی گفت اعزام مربیان و کارشناسان کانون برای آموزش مربیان پاکستان، همچنین حضور این مربیان در ایران را از جمله این برنامه‌ها دانست.
در ابتدای این نشست محسن فضلی مشاور فرهنگی مدیرعامل و مدیر کل کانون استان تهران گزارشی از حضور این میهمانان در کانون و شرکت آنان در کارگاه‌های آموزش کانون بیان کرد.
مربیان پاکستانی در جریان حضور در ایران از بخش‌های مختلف کانون مانند مرکز آفرینش‌های فرهنگی، هنری، موزه کودک، مرکز شماره 40 کانون تهران، مرکز تخصصی علوم ونجوم کانون تهران، مرکز تاریخ و مرکز تئاتر و تئاتر عروسکی کانون بازدید کردند و در کارگاه‌های آموزشی مربیان و کارشناسان کانون با شیوه‌های آموزش‌های هنری به کودکان در ایران آشنا شدند.
در مرکز با سابقه‌ی تئاتر و تئاتر عروسکی کانون در بوستان لاله تهران حسن دادشکر پیشکسوت تئاتر عروسکی ایران در پیرامون سابقه‌ی فعالیت این مرکز توضیحاتی ارایه داد و میهمانان را با شیوه‌ها و سبک‌های نمایشی ویژه کودکان در این مرکز آشنا کرد.
حسین موذن مدیر مرکز آفرینش‌های هنری و تئاتر کانون به میهمانان گفت که کانون نزدیک به نیم قرن است که فعالیت می‌کند و بیش از 870 مرکز برای کودکان و نوجوانان دایر کرده است که از جمله نزدیک‌ترین آن ها به مرز ایران و پاکستان مرکز فرهنگی، هنری کانون سراوان است.
وی نمایش عروسکی را یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های 40 گانه کانون برشمرد و در عین حال تاکید کرد که نزدیکی‌های فرهنگی ایران و پاکستان به ویژه زبان و ادبیات باعث می‌شود تا ارتباط کانون با مربیان شما بیش از گذشته افزایش پیدا کند.
مربیان پاکستانی در ادامه سفر خود به تهران از کارگاه‌های پویانمایی مدیریت سینمایی کانون نیز بازدید کردند.
پیش از این نیز مربیان و معلمان پاکستانی در کتاب‌خانه مرکز تخصصی علوم و نجوم  کانون استان تهران حضور پیدا کردند و با توضیح‌‌های مسوول مرکز با 36 فعالیت‌ علمی و نجومی این مرکز آشنا شدند.
بازدید از بخش رباتیک مجموعه، بخش‌های کارگاهی و علمی، بخش نجوم، زیست‌شناسی و رصد و آسمان‌نما از بخش‌های دیگر این برنامه بود.