مسوولان در برگزاری هرچه باشکوهتر هفته ملی کودک همت کنند

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری کهگیلویه و بویراحمد گفت: : می‌طلبد مسئولان امر در خصوص برگزاری هرچه باشکوه برنامه‌های هفته ملی کودک همت کنند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد فریده کیامرثی با اشاره به در پیش رو بودن هفته ملی کودک افزود: فرزندان از سرمایه‌های ارزشمند جامعه محسوب می‌شوند از این‌رو والدین باید قبل از تولد فرزندان به فکر تامین منافع آن‌ها باشند.

 مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد در ادامه به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص رسیدگی به امور فرهنگی و برنامه‌های اجرایی برای کودکان اکتفا کرد و گفت: می‌طلبد مسئولان امر در خصوص برگزاری هرچه باشکوه برنامه‌های این هفته همت کنند.

کیامرثی با بیان این‌که هفت سال اول زندگی فرزندان در اختیار و تحت کنترل والدین خود هستند و به نوعی شکل‌گیری بخشی از شخصیت آن‌ها از سنین کودکی بوده، گفت: کودکان در این سن نیازمند توجه هر چه بیشتر والدین خود هستند.
عضو کارگروه کودک و نوجوان کهگیلویه و بویراحمد هفت سال دوم کودکان را از اختیارات سازمان آموزش و پرورش دانست و گفت: این مقطع زمانی از حساسیت ویژه‌ای برخوردار است و از عوامل مهم در شکل‌گیری شخصیت فرزندان بوده که متولیان آموزش و پرورش باید به این مقطع زمانی توجه خاصی داشته باشند.
این کارشناس بانوان ادامه داد: هفت سال سوم از دوران زندگی فرزندان در اختیار جامعه بوده که محیط و آموزش و پرورش نیز در این مقطع تاثیرگذار بوده که می‌طلبد با وجود حساسیت زیاد در این مقطع توجه خاص و ویژه‌ای به این صورت گیرد.
کیامرثی در بخشی دیگر از سخنان خود به عمده معضلات و مشکلات در حوزه کودک و خانواده اشاره کرد و گفت: عدم آشنایی خانواده‌ها با وظایف فرزندپروری مهمترین مشکل بوده که می‌تواند با برگزاری کارگاه‌های آموزشی والدین را نسبت به این موضوع آگاه کرد.
مدیرکل امور بانوان استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان این‌که عدم آشنایی خانواده‌ها با وظایف فرزندپروری باعث بروز برخی مشکلات در بطن خانواده و جامعه می‌شود، گفت: با برگزاری کارگاه‌های آموزش برای خانواده‌ها می‌توان به رفع این معضل کمک کرد.
کیامرثی در پایان بر توجه هر چه بیشتر مسئولان و متولیان امر بر روستا مهدها تاکید کرد و گفت: این‌که مهد کودک‌های روستایی نیاز به توجه و نظارت ندارند درست نبوده و می‌طلبد مسئولان امر در این خصوص همتی داشته باشند