کد خبر: 222710
تاریخ انتشار: ۱۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳
بازدید 3148
کانون میزبان نمایشگاه هفته ملی کودک

نمایشگاه هفته ملی کودک با همکاری نهادهای فرهنگی عضو کمیته هفته ملی کودک به میزبانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تاریخ15/7/92 در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت فعالیت خود را آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون استان گیلان، نمایشگاه هفته ملی کودک در آیینی با حضور مدیر کل کانون و دبیر کمیته هفته ملی کودک، مدیران ارشد استانی، اعضای کمیته کودک وشرکت پرشور کودکان افتتاح شد.
این نمایشگاه با تلاوت قرآن مجید توسط یکی از کودکان و خواندن متنی در مورد حقوق کودکان توسط عضو فعال کانون به صورت رسمی فعالیت خود را برای کودکان و نوجوانان و خانواده های گیلانی آغاز کرد.
نمایشگاه هفته ملی کودک در گیلان با مشارکت دانشگاه علوم پزشکی، گروه برنامه کودک صدا و سیمای مرکز گیلان، هلال احمر، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی و پلیس راهور، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، حفاظت محیط زیست، بهزیستی، فرهنگ و ارشاد اسلامی و کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شامل 10 غرفه می باشد.
 این غرفه ها با هدف ارایه ی مطالب آموزشی، علمی، تربیتی، اجتماعی، بهداشتی، زیست محیطی و فرهنگ بومی محلی و تفریحی و سرگرمی در قالب اجرای فعالیت های متنوع کارگاهی، عرضه کتاب و لوح فشرده، بروشور و ایستگاه نقاشی فعالیت می کنند.
کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این نمایشگاه علاوه بر نمایشگاهی از آثار اعضای کودک مراکز فرهنگی هنری رشت، کتاب و محصولات فرهنگی کانون را نیز عرضه می کند.
مربیان کانون پرورش فکری همچنین متناسب با عناوین روزهای هفته ملی کودک، فعالیت های فرهنگی هنری و ادبی را با حضور کودکان به شکل کارگاهی برگزار می کند.
گفتنی است پس از بازدید کودکان و نوجوانان از غرفه های نمایشگاه، فیلم های جشنواره فیلم کودک و نوجوان از سوی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی به صورت رایگان نمایش داده می شود.
برنامه‌های هفته ملی کودک با شعار «زنده باد کودکی»، «زنده باد زندگی» از 15 تا 21 مهر از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و سازمان‌های مختلف در سراسر کشور برگزار می‌شود.
هفته ملی کودک به ترتیب روزهای 15 تا 21 مهر با عنوان‌های «کودک، خانواده، مدرسه»، «کودک و بازی»، «کودک، سلامت، ایمنی»، «میراث فرهنگی، کودک، طبیعت»، «کودک و رسانه»، «کودک، کتاب و فضای مجازی» و «کودک و نیایش» نام‌گذاری شده است.