طرح هدیه‌ی کتاب برای کودکان روستایی و عشایری در کانون خراسان جنوبی

مدیر کل کانون خراسان جنوبی از اجرای طرح «هدیه‌ی‌ کتاب» به منظور تجهیز کتاب‌خانه‌های روستایی و ایجاد فرصت مطالعه و کتاب‌خوانی برای کودکان روستایی خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی،  عبدالرضا صمدی با اعلام این خبر گفت: هم‌زمان با هفته کتاب و کتاب‌خوانی به منظور اجرای عدالت فرهنگی و ایجاد فرصت مطالعه برای کودکان روستایی طرح «هدیه‌ی کتاب» در حال اجرا است.
مدیر کل کانون خراسان جنوبی با بیان این‌که این برنامه با مشارکت و همراهی سازمان رفاهی تفریحی شهرداری بیرجند اجرا می‌شود گفت: طی فراخوانی از خانواده‌ها، کودکان و نوجوانان و تمام کسانی که به ترویج فرهنگ مطالعه و تجهیز کتاب‌خانه‌های مدارس روستایی علاقه‌مند هستند، دعوت شده است با تحویل کتاب‌های خود به مراکز فرهنگی هنری کودکان و نوجوانان در سطح استان از این فرصت فرهنگی استفاده کنند.
صمدی خاطر نشان کرد: طرح «هدیه‌ی کتاب» از 26 آبان آغاز شده است و تا هفتم آذر 92، خانواده‌ها و خیرین می‌توانند نسبت به جمع‌آوری یا خرید کتاب برای کودکان روستایی اقدام  و در اجر و پاداش معنوی این امر خداپسندانه سهیم شوند.
مدیر کل کانون استان اضافه کرد: قرار است روز پنج‌شنبه 30 آبان 92 هم‌زمان با ششمین روز از هفته‌ی کتاب و کتاب‌خوانی ایستگاه سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در میدان ابوذر شهرستان بیرجند از ساعت 30/8 صبح الی 30/16 عصر برای جمع‌آوری کتاب‌های طرح «هدیه‌ی کتاب»  مستقرشود.
وی تأکید کرد: خانواده‌هایی که امکان حضور در پایگاه «سیارهدیه‌ی کتاب» را ندارند، طی تماس تلفنی با مراکز سه‌گانه فرهنگی هنری بیرجند می‌توانند آدرس خود را در اختیار کانون قرار داده تا اقدام لازم برای جمع‌آوری کتاب‌های کودکان درب منزلشان صورت گیرد.
صمدی در ادامه گفت: در اجرای این طرح مدارس ابتدایی دخترانه و پسرانه‌ی امام حسین (ع) ، دخترانه شاهد و سماء مشارکت خاص دارند.
 
مدیر کل کانون استان در پایان گفت:هم‌زمان با حضور ایستگاه سیار «هدیه‌ی کتاب» در میدان ابوذر بیرجند، ایستگاه نقاشی ویژه کودکان برپا می‌شود تا نقش تصاویر دست‌های سبز و بخشنده‌ی کودکان بر دل سفید کاغذ ثبت شود.
 بیست و یکمین هفته کتاب و کتاب‌خوانی با شعار «کتاب، آیینه فرهنگ و فرزانگی» از 25 آغاز و تا 2 آذرماه 92 ادامه خواهد داشت.
 این در حالی است که 19 مرکز فرهنگی هنری ثابت، سیار روستایی، شهری و پستی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی ده‌ها ویژه برنامه با موضوع کتاب و کتاب‌خوانی  به منظور ترویج فرهنگ مطالعه برای اجرا در این ایام پیش‌بینی کرده است.