کد خبر: 224657
تاریخ انتشار: ۶ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰
هفته‌ی کتاب در مرکز فرهنگی هنری شماره دو بیرجند

با آغاز هفته‌ی کتاب در مراکز کانون پرورش فکری کشور، اعضای مرکزفرهنگی هنری شماره دو بیرجند با اجرای برنامه‌های متنوع این هفته را گرامی داشتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، هفته‌ی کتاب در مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بیرجند با پرستاری از کتاب‌های اوراقی آغاز شد و تعدادی از اعضا به عنوان پرستاران و احیاگران کتاب، به سراغ کتاب‌های اوراقی رفتند و پس از صحافی کتاب‌ها را دوباره به قفسه‌های کتاب برگرداندند.
در دومین روز از هفته کتاب مربیان فرهنگی مرکز، دو کتاب "بزرگترین دختر عالم " و " جا مانده از کاروان" را به مدارس برده و مسابقه کتاب‌خوانی را به روش قصه‌گویی و با سوال‌هایی از پیش تعیین شده،  برای دانش آموزان پایه پنجم و ششم دو مدرسه "ام کلثوم" و " امام حسن (ع) " برگزار کردند.
در همین روز مربیان فرهنگی مرکز به اتفاق پنج نفر از اعضای نوجوان پسر، با هدف احیای کتاب‌خوانی در بین اقشار مختلف جامعه تعداد 8 جلد کتاب را به اصناف مختلف: مانند راننده اتوبوس، نگهبان مخابرات، جوشکار، نانوا و مأمورین کلانتری هدیه دادند.
سومین روز از هفته کتاب در مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بیرجند، با سفر مربیان فرهنگی مرکز به عنوان "سفیران کانون" و ایراد سخنانی پیرامون اهمیت کتاب و کتاب‌خوانی با استناد به سخنان مقام معظم رهبری از کتاب " من و کتاب" در مراسم صبح‌گاه مدارس "ریحانه" ،" ام کلثوم(س) " و "12 فروردین " آغاز شد  و در ادامه کتاب "بزرگترین دختر عالم " با حضور اعضای دختر مرکز، برای پخش در شبکه استانی و ملی توسط صدا و سیمای خراسان جنوبی به عنوان معرفی کتاب ضبط شد.
تقدیر از والدین اعضایی که به امر مهم کتاب‌خوانی اهمیت می‌دادند از دیگر برنامه‌های سومین روز از هفته‌ی کتاب بود.
در  چهارمین روز از هفته کتاب و کتاب‌خوانی 20 نفر از اعضای کتاب‌خوان این مرکز که دانش‌آموزان مدارس "قداست" ، "ام کلثوم(س) " ، " طالقا نی " و "مطهره" بودند، با اهدای لوح تقدیر و هدیه مورد تقدیر قرار گرفتند.
حضور مربیان در ویژه برنامه ارایه طرح‌های خلاق شیوه‌های کتاب‌خوانی و برگزاری  مراسم "عصری با یار مهربان" با حضور اعضای مراکز فرهنگی هنری بیرجند و معرفی 16  کتاب با موضوعات دینی، علمی، کاردستی و داستان و رمان ، توسط اعضای مراکز یک و دو و سه بیرجند به روش‌های خلاقانه  برنامه‌های پنجمین و ششمین روز هفته کتاب در مرکز فرهنگی هنری شماره 2 بیرجند بود.
 از جمله این روش‌ها می‌توان به مسابقه، اجرای نمایش خلاق، استفاده از افکت و موسیقی اشاره کرد.
اجرای "باغ سر سبز " توسط اعضا و توجه ویژه به نشریات حوزه کودک و نوجوان مهمترین برنامه های آخرین روز از هفته کتاب بود.