اعضا ی مراکز کانون خراسان جنوبی بیش از 55 هزار جلد کتاب امانت گرفتند

طی شش‌ماهه اول سال 92 قریب به 18 هزار عضو مراکز فرهنگی هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، 55 هزار و 541 کتاب به امانت گرفتند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی، عبدالرضا صمدی با اعلام این خبر گفت: کتاب و کتاب‌خوانی باید به عنوان یک نیاز اساسی و بنیادین در جامعه مورد توجه خانواده، اولیای تربیتی و کودکان و نوجوانان قرار گیرد.
وی اضافه کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ترویج فرهنگ مطالعه را یکی از وظایف اصلی خود می‌داند و بر این باور است که  شور و شوق مطالعه‌ی کتاب باید در وجود کودکان نهادینه و استمرار یابد.
 در همین حال صمدی خاطرنشان کرد: قریب به 18 هزار نفر کودک و نوجوان عضو مراکز فرهنگی هنری کانون خراسان جنوبی طی شش ماه نخست سال 1392، پنجاه و پنج هزار و 541 جلد کتاب را برای مطالعه به امانت گرفته‌اند که در این میان 14655 جلد کتاب توسط اعضای کتاب‌خانه سیار و پستی به امانت گرفته شده است.
وی یاد‌آور شد: بررسی آمار امانت کتاب از طریق نرم‌افزاری کتاب‌داری نشان داد طی شش‌ماهه نخست سال 91 اعضای مراکز فرهنگی هنری استان خراسان جنوبی 46 هزار و 635 جلد کتاب خوانده‌اند که‌ در مقایسه با سال جاری 10 درصد افزایش میزان مطالعه را نشان می‌دهد.
صمدی تأکید کرد: کانون خراسان جنوبی با اجرای طرح‌های کتاب‌خوانی هم‌چون برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی فصل، ارسال کارنامه دانایی، طرح مروجان کتاب، فاتحان کتاب‌های بزرگ و نقد رمان نوجوان زمینه تشویق و ترغیب کودکان و نوجوانان را به مطالعه‌ی مفید فراهم کرده است.
مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اضافه کرد: در حال حاضر در سطح استان خراسان جنوبی 12 مرکز فرهنگی هنری ثابت، 4 کتاب‌خانه سیار روستایی، 2 کتاب‌خانه پستی و 1 کتاب‌خانه سیار شهری به کودکان و نوجوانان 6 تا 16 سال شهری و روستایی خدمات فرهنگی، هنری و ادبی ارایه می‌کنند.