اتریش و آخرین حضور بین‌المللی فیلم‌های کانون در سال 1392 با «بچه گربه»

نمایش فیلم پویانمایی «بچه گربه» به کارگردانی شیوا صادق اسدی در جشنواره تیریکی وومن اتریش آخرین حضور بین‌المللی فیلم‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در سال 1392 به شمار می‌رفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این فیلم در بخش مسابقه‌ی این جشنواره در حالی روز 23 اسفند 1392 به نمایش گذاشته شد که هر فیلم منتخب به طور مجزا در یکی از چهار بخش این رقابت هنری به روی پرده می‌رفت.
در این جشنواره که طی روزهای 21 تا 25 اسفندماه سال گذشته در شهر وین اتریش برگزار شد، فیلم‌های دیگری نیز  بخش از کشورهای انگلستان‌، مجارستان‌، فرانسه و اثری مشترک از اتریش و آمریکا پذیرفته شده بود.
جشنواره تیریکی وومن اتریش آثار برتر زنان انیماتور جهان را انتخاب و به نمایش می‌گذارد.
بر اساس این گزارش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این دوره از جشنواره همراه با فیلم «بچه گربه‌«، فیلم‌های «روباهی که به دنبال صدا رفت»، «پرنده سفید کنار آینه» و «ماه مهربان» از تولیدات 2012 و2013 کانون نیز به این جشنواره ارسال کرده بود.
فیلم پویانمایی بدون کلام بچه گربه، داستان دختر کوچکی است که کم کم خودش را غرق در زندگی گربه‌ها می‌کند ودنیایش دیگر نه دنیای آدم‌ها، بلکه دنیای گربه‌ها می‌شود.
این فیلم ساخته شده توسط کانون در سال 1391 تاکنون حضور در جشنواره‌ها و مجامع بین‌المللی متعددی را در سال 1392 تجربه کرده است..
صداگذاری این اثر پویانمایی را چنگیز صیاد و ساخت موسیقی آن را پژمان خلیلی  بر عهده داشته است.
گفتنی است جشنواره جشنواره تیریکی وومن اتریش در سال 2013 نیز تعدادی از آثار بانوان هنرمند ایرانی را در بخش ویژه‌ای به نمایش گذاشته بود.

برچسب‌ها