گسترش فرهنگ دینی در میان کودکان و نوجوانان مهم ترین وظیفه کانون

آیت‌‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان آشنایی کودکان و نوجوانان را با نماز از مهم‌ترین اولویت‌های تربیتی در سطح جامعه دانست.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، به مناسبت بزرگداشت هفته معلم، مدیرکل کانون استان به همراه جمعی از کارشناسان، مربیان و کارکنان ستادی کانون در دفتر نماینده ولی فقیه در استان حاضر شدند و با امام جمعه اصفهان دیدار کردند.
در این دیدار آیت‌الله طباطبایی‌نژاد فعالیت‌های تربیتی برای کودکان و نوجوانان را در تشکیل جامعه‌ای دینی حایز اهمیت دانست و عنوان کرد: بن مایه فکری و روانی هر انسانی در کودکی شکل می‌گیرد و مربیان و معلمان از تاثیرگذارترین افراد در ساماندهی ذهنی کودک هستند.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به نام گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی(مدظله‌العالی) به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی و تاکید همیشگی ایشان بر سبک زندگی اسلامی‌، ایرانی در جامعه خاطرنشان کرد: ارزش‌های دینی و الهی همیشه ماندگار و پایدار است و برای تحقق این ارزش‌ها در جامعه باید از ابتدا فرهنگ دینی را به بهترین صورت و با روش‌های جذاب و متنوع به فرزندان آموزش داد که این وظیفه مهم و سنگین متوجه مربیان و معلمان است.
امام جمعه اصفهان در ادامه، اولویت‌بندی فعالیت‌های تربیتی را مهم خواند و افزود: یکی از مهم‌ترین اولویت‌ها برای کودکان و نوجوانان تبیین مفهوم نماز و آشنایی فرزندان با این فریضه مورد سفارش اسلام است و لازم است دستگاه‌های فرهنگی برای این موضوع برنامه‌ریزی‌های کامل صورت دهند.
آموزش قرآن کریم، احترام به بزرگ‌ترها به ویژه پدر و مادر از دیگر موضوع‌هایی بود که آیت‌الله طباطبایی‌نژاد بر آموزش و گسترش این فرهنگ در کودکان و نوجوانان توسط مربیان سفارش کرد.
امام جمعه اصفهان الگو گرفتن کودکان و نوجوانان از بزرگ‌ترهای خود به ویژه مربیان و معلمان اشاره کرد و تاکید کرد: همه کسانی که به امر آموزش مبادرت می‌ورزند باید به این اصل اساسی توجه داشته باشند و با برخوردها و رفتارهای مناسب، اصول تربیتی را به صورت عملی و عینی به فرزندان منتقل کنند که در این موارد استفاده از الگوهایی مانند شهید مطهری بسیار راه‌گشا است.
در ابتدای این جلسه مدیرکل کانون استان اصفهان در سخنان کوتاهی به تشریح فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون برای کودکان و نوجوانان پرداخت و گفت: رهبر معظم انقلاب همواره عنایت خاصی به کانون داشته‌اند و این موضوع هم در بیانات رهبری و هم در سفرهای استانی ایشان قابل مشاهده است و به عنوان مثال در سفر رهبر انقلاب به استان اصفهان در سال 1380، 20 مرکز فرهنگی هنری به تعداد مراکز کانون استان اضافه شد که همه این مراکز در مناطق محروم قرار دارد.
سید‌حامد عسگری‌فر تعداد مراکز کانون استان اصفهان را بیشترین مراکز در کشور دانست و افزود: در این چند سال رویکردهای دینی و مباحثی از جمله انتظار، آشنایی با خداوند و تربیت دینی برای کودکان و نوجوانان برنامه‌ریزی شد و مربیان با شرکت در دوره‌های آموزشی، مفاهیم مذهبی و دینی را به مخاطبان خود منتقل کردند و در آینده نیز این رویکرد ادامه خواهد داشت.
این مسوول رشد کیفی و کمی فعالیت‌ها و حضور کودکان و نوجوانان در برنامه‌های کانون استان را مطلوب دانست و از نماینده ولی فقیه در استان خواستار همکاری هرچه بیشتر نهادهای فرهنگی استان با کانون به منظور گسترش معارف مذهبی در میان آینده‌سازان ایران اسلامی شد.