کد خبر: 229332
تاریخ انتشار: ۴ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۹
اجرای «دختر کدو تنبل» در مرکز تئاتر کانون

نمایش عروسکی «دختر کدو تنبل» به کارگردانی علی پاکدست و مریم اقبالی از روز 4 خرداد بر روی صحنه مرکز تئاتر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می‌شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، این نمایش که بر اساس داستانی از افسانه شعبان‌نژاد توسط شادی پورمهدی نوشته شده است 45 اجرا در مرکز با سابقه تئاتر کانون خواهد داشت.
داستان این نمایش برگرفته از یک قصه فولکور است که در آن خاله‌ی مهربانی که فرزند ندارد هر روز به خانه و باغچه‌اش رسیدگی می‌کند. باغچه در مقابل این محبت‌ها دختری را از داخل یک کدو به او هدیه می‌کند. دختر قصه، دختری تنبل است اما خاله در نمایش به کمک راوی تلاش می‌کند که شیوه زندگی دختر را تغییر دهد....
بر اساس این خبر، سراینده اشعار این نمایش هنگامه مفید است. طراحی و ساخت عروسک را مریم اقبالی و علی پاکدست، طراحی صحنه و نور را سینا ییلاق‌بیگی و موسیقی را نیما حسین‌زاده عهده‌دار بوده‌اند.
در عین حال می‌توان از شادی پورمهدی، محمدرضا مالکی، سلما محسنی اردهالی، معصومه کاظمی، مونا کیانی‌فر، الهام عابدی و سارا اقبالی به عنوان صداپیشگان این نمایش اشاره کرد.
از مریم اقبالی، مونا کیانی فر، هانیه حسینی، الهام عابدی و علی باروتی به عنوان بازی‌دهندگان این نمایش عروسکی نام برده شده است.
سعید ابوالخیریان به عنوان راوی و علی باروتی به عنوان دستیار کارگردان در اجرای نمایش عروسکی «دختر کدو تنبل» همکاری دارند.
این نمایش صبح ها با هماهنگی قبلی برای مهدکودک‌ها و مدارس و هر روز بعد از ظهر ساعت 17 به غیر از شنبه‌ها در سالن گلستان مرکز تئاتر کانون واقع در پارک لاله تهران اجرا می‌شود.
گفتنی است شماره تلفن‌های 09191080431 – 09199377965 – 88966119 برای ذخیره جا  و پیش‌خرید بلیت در نظر گرفته شده است.