جشنواره فیلم‌های ایرانی پاریس و نمایش دو اثر سینمایی و 9 پویانمایی کانون

تعدادی از فیلم‌های زنده و پویانمایی تولید شده در امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در دومین جشنواره فیلم‌های ایرانی پاریس به نمایش گذاشته شد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در این جشنواره که طی روزهای 16 تا 27 خرداد در شهر پاریس کشور فرانسه برگزار شد در بخش فیلم‌های زنده دو فیلم‌ سینمایی «خمره» و «کلید» به کارگردانی ابراهیم فروزش به نمایش درآمد.
در عین حال در بخش پویانمایی (انیمیشن) فیلم‌های«صفر» و «ماه مهربان» آثار نازنین سبحان سربندی، «کیمیاگر» به کارگردانی مهدی خرمیان، «کچل کفترباز» اثر صادق جوادی، «داستان زندگی پرثمر و افتخارآمیز مداد قرمز» به کارگردانی علیرضا چیتائی، «کبوتر سفید کنار آینه» اثر مریم خلیل‌زاده، «بچه گربه» از شیوا صادق اسدی، «چرا این تلفن زنگ نمی‌زند؟» به کارگردانی هادی یقین‌لو و «راز آن درخت» از معین صمدی 9 فیلم نمایش داده شده در این جشنواره بود.
جشنواره فیلم‌های ایرانی پاریس با هدف ایجاد فرصتی برای کشف و معرفی ویژگی‌های آثار سینمایی ایران از طریق نمایش فیلم‌های ایرانی برای فیلم‌سازان و سینماگرانی که در خارج از کشور در زمینه تبادل فرهنگی فعالیت دارند، برگزار می‌شود.