میهمانان سرزمین کتاب قصه‌های خود را روایت کردند

به مناسبت هفته کتاب، چهارمین ویژه برنامه استانی "میهمانی از سرزمین کتاب" در تبریز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی در این ویژه برنامه اعضای منتخب و برگزیده مراکز کانون در قالب شخصیت قصه ها و روایت ها به معرفی کتاب های مورد علاقه خود پرداختند.معرفی کتاب هایی با موضوع ماه محرم و قیام عاشورا یکی از محور های مهم این ویژه برنامه بود.

حجت الاسلام لطف اله پور در آیین آغاز به کار این ویژه برنامه با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در ترویج و تعمیق فرهنگ کتاب و کتابخوانی تاکید کرد خرید وخواندن کتاب باید بخش مهمی از زتدگی و تفکر ما باشد .

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان با اشاره به فعالیت‌ها و برنامه‌های کانون در توسعه فرهنگ کتاب برگزاری ویژه برنامه میهمانی از سرزمین کتاب را گامی در همین راستا ارزیابی کرد.

علاوه بر قصه گویی کودکان و نوجوانان، پوستر، معرفی کتاب در قالب طرح دیواری، کتاب سازی و پاورپوینت از دیگر بخش های چهارمین ویژه برنامه استانی میهمانی از سرزمین کتاب بود که برگزیدگان آن در هر بخش معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

بر اساس اعلام داوران این ویژه برنامه و در بخش قصه گویی اسماء رحیمی از مرکز 6 تبریز با قصه برگ گل سرخ و باد، سیمین محمد علی پور از مرکز 3 تبریز با قصه اسم من علی اصغر است و سارا مرادپور از مرکز 2 تبریز با قصه نگاهی به سرخی آتش رتبه های اول تا سوم چهارمین ویژع برنامه میهمان از سرزمین کتاب را کسب کردند.در این بخش همچینین  فرشته مهر نژاد ازمرکز مجتمع تبریز با قصه سقای تشنه لب به عنوان برگزیده ویژه  معرفی شد.

در بخش کتاب سازی نیز فاطمه اشرفی  و خدیجه زارع زاده از مرکز شماره 4 ،  سمیرا سعادتی 3  وزهرا مرادپور از مرکز شماره 3 ، داریوش دهقانی و حسین بدری از مرکز شماره 5 تبریز عناوین برتر را به خود اختصاص دادند.

در بخش طراحی پوستر نیز لیلا قیطرانی  مربی هنری مجتمع فرهنگی هنری کانون تبریز با  پوستر میهمانی از سرزمین کتاب و پریسا حسن زاده  مربی هنری مرکز شماره 6 تبریز  با  پوستر هفته کتاب و کتابخوانی مورد تقدیر قرار گرفتند. دراین بخش همچنین از نیلوفر فقیهی مربی کتابخانه پستی تبریزتقدیر شد.

در بخش طرح دیواری نیز نسرین ترابی عضو مرکز فرهنگی هنری شماره 3 تبریز با طرح دیواری دلم بهانه می گیرد و سعیده یداللهی مربی مسئول مرکز فرهنگی هنری شماره 4 تبریز موفق به کسب رتبه های برتر شدند.

هیئت داوران در بخش پاور پوینت  فریبا برزگر و فائزه خانی از مرکز فرهنگی هنری شماره 5 تبریز  با  معرفی کتاب طفلان مسلم و آیسا محمودی از مرکز فرهنگی هنری شماره 3 تبریز  با معرفی کتاب «وای تشنگی»و مهدی محمدیان از مرکز فرهنگی هنری شهرستان کلیبر  با  معرفی کتاب «چهل روز عاشقانه» رتبه های اول تا سوم را کسب کردند.

اجرای نمایش"یک پر، هزار رنگ" به کارگردانی مهدی صالحی که به جشنواره کشوری نمایش عروسکی راه یافته از دیگر برنامه های این مراسم بود.

چهارمین ویژه برنامه میهمانی از سرزمین کتاب 29 آبان ماه در مجتمع کانون تبریز به کار خود پایان داد.