نخستین مرکز فراگیر کانون استان هرمزگان افتتاح می‌شود

هم‌زمان با هفته جهانی معلولین و با حضورمحسن فضلی معاون فرهنگی کانون پرورش فکری و مسئولین استانی نخستین مرکز فراگیر هرمزگان افتتاح می‌شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان هرمزگان، درجلسه مشترکی که با حضور  ناهید سلیمانی مدیر کل کانون استان هرمزگان و شهباز بارانی رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان تشکیل شد مدیر کل کانون استان هرمزگان، ضمن تشکر ازتلاش های کلیه همکاران اظهارداشت: خدا را سپاس می‌گوییم که با عنایت قادر متعال و زحمات و پی‌گیری همه‌ی عزیزان به‌زودی شاهد افتتاح نخستین مرکز فراگیراستان در شهر بندرعباس هستیم.
وی افزود: رعایت عدالت آموزشی یکی از مسئولیت‌های مهمی است که بر دوش تمامی متولیان امور فرهنگی وبه خصوص برای رفع نیازهای  کودکان و نوجوانان « با نیازهای ویژه  می‌باشد» ، همانطور که بچه‌های عادی حق استفاده از منابع وامکانات آموزشی را دارند  این کودکان  نیزباید  از تمامی این خدمات بهره مند گردند.
مدیر کل کانون استان ضمن بیان تفاوت‌های فردی بین کودکان عادی و کودکان با نیازهای ویژه تاکید کرد: همان‌طور که برای کودکان با ضریب هوشی عادی برنامه‌ریزی می‌کنیم باید بخشی از این برنامه‌ها را به این کودکان اختصاص دهیم.
وی افزود: خداوند در این کودکان نیز حواس  وقدرت‌های زیادی را قرار داده است، ممکن است این قدرت در ابعاد مختلف در این بچه‌ها به شکل‌های متفاوتی رشد پیدا کرده باشد و ما به عنوان متولیان امر تعلیم و تربیت با ید زمینه رشد وتعالی این استعدادها را در آن ها فراهم کنیم.
مدیر کل کانون استان خاطر نشان کرد: با برنامه‌ریزی و افتتاح مرکز فراگیر استان ، کانون با خدمات رسانی فرهنگی به این کودکان سعی در توانمند سازی آن ها دارد؛ امیدواریم بتوانیم زمینه رشد و پرورش را در آن‌ها ایجادکنیم .
سلیمانی همچنین بیان کرد: هم‌زمان با هفته جهانی معلولین با حضور معاون فرهنگی کانون و مسئولین استانی فعالیت‌های مرکز فراگیر طی مراسمی درسالن  مرکز شماره 3 بندرعباس افتتاح می‌گردد و از روز پانزدهم آذرماه شاهد حضور اعضاء با شرایط عادی و کودکان با نیازهای ویژه در کنار یکدیگر هستیم.
در ادامه شاهباز بارانی رئیس آموزش و پروش استثنایی استان ضمن تقدیر از مدیریت کانون در ایجاد این همکاری بیان کرد: کودکان با نیازهای ویژه خصوصیات خاص خود را دارند و هدف از اجرای طرح فراگیر،  آماده کردن این کودکان برای زندگی دراجتماع در کنار دیگر شهروندان است ، از این رو باید تمامی مسئولین توجه ویژه در خدمات رسانی به این کودکان را  داشته باشند.
بارانی مبحث تلفیق فراگیر را یک امر عمومی دانست وگفت: بحث تلفیق فراگیر یک مساله اجتماعی  است وباید کلیه سازمان‌ها از جمله شهرداری وبهزیستی نیز با ایجاد فضاها وامکانات عمومی برای کودکان معلول زمینه رفاه آن‌ها را در جامعه آماده سازند.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی تلاقی افتتاح مرکز فراگیر و هفته معلولین را شروع خوبی برای تعامل بیشتر کانون با آموزش و پرورش استثنایی دانست واظهار امیدواری کرد که با تلاش‌ همه مسئولین بتوانیم گام موثری در این زمینه برداریم.
شایان ذکر است این  جلسه با حضور مدیر کل کانون استان ، معاون فرهنگی ، رئیس آموزش و پرورش استثنایی، کارشناسان و مربی مسئول فرهنگی مرکز شماره 3 بندرعباس صبح روز یکشنبه 9 آذر در دفتر مدیریت کانون استان هرمزگان  برگزارشد.