قصه‌ی تنبل را با کوشش بخوانید

بازنویسی قصه‌ی عامیانه آذربایجانی «تنبل» در تازه‌ترین شماره از نشریه جُنگ آموزشی‌، سرگرمی کوشش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به چاپ رسید.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، در عین حال هجدهمین شماره کوشش خردسال نیز در کنار بیست و نهمین شماره نشریه به خوانندگان ارایه می‌شود.
در این شماره از دو نشریه، مطالب جذاب و خواندنی زیادی از نویسندگان کودک و نوجوان همراه با تصویرگری‌های متنوع از هنرمندان این حوزه به چاپ رسیده است.
جُنگ آموزشی‌ ـ سرگرمی کوشش ویژه رده سنی ب و ج (8 تا 11 سال) توسط انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.
بر اساس این گزارش در این شماره علاوه بر شعر، داستان‌، و سرگرمی‌های کودکانه از قبیل جاروها، درِ قلعه‌ی خیبر، اگر دو بال داشتید چه می‌کردید، چاه بود یا چاله؟، گل‌های تازه و مطالب آموزنده و خواندنی دیگری که به چاپ رسیده، شیوه ساخت فیلم پویانمایی(انیمیشن) به زبان ساده و عروسک‌سازی با پارچه نیز به کودکان آموزش داده شده است.
هم‌چنین انشاهای دبستانی، جعبه یادداشت بسازید، بازی‌های گروهی و هندوانه واکسی در این شماره از کوشش از جمله بخش‌های دیگر این نشریه است.
بیست و نهمین شماره نشریه جُنگ آموزشی‌ ـ سرگرمی کوشش ویژه کودکان در 30 صفحه تمام رنگی  با قیمت 2هزار و پانصد تومان منتشر و در دسترس علاقه‌مندان قرار گرفته است. 
در عین حال در هجدهمین شماره کوشش خردسال نیز مطالبی مانند «ظرف غذای خوردنی»، استفاده از مواد طبیعی و برخی سیفی‌جات را به عنوان ظرف غذا به خردسالان توصیه می‌کند.
مطالب و داستان‌ها و شعرهایی دیگری نیز از زهره پریرخ، مهری ماهوتی، افسانه شعبان‌نژاد، سوسن طاقدیس،  غلامرضا بکتاش، علی خدایی و ... در این شماره منتشر شده است.
کوشش خردسال نیز در 62  صفحه و با قیمت 2هزار و 500 تومان منتشر شده است.