مشارکت دانش‌آموزان قطری در فعالیت‌های هفته‌ی دوستی ایران

در دومین روز از هفته دوستی کودکان ایران و قطر بیش از یک‌صد دانش‌آموز پسر از چهار مدرسه پسرانه قطر در کارگاه‌های هفته دوستی شرکت کردند.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کودکان قطری در کارگاه‌های عروسک‌سازی، کاردستی، سفال و نمایش فیلم از برنامه‌های کانون در این رویداد فرهنگی بهره‌مند شدند.
در همین حال استقبال این کودکان از نمایش فیلم پویانمایی «کشاورز و ربات» از تولیدات امور سینمایی کانون به کارگردانی عبدالله علیمراد از نکته‌های جالب توجه در دومین روز از برپایی هفته دوستی کودکان ایرانی و قطری بود.
هفته دوستی کودکان ایران و قطر از روز 10 تا 14 اسفند 93 در مجموعه فرهنگی کودکان در کشور قطر برگزار شد.

دیدار مربیان کانون با مدیر امور اجتماعی مرکز فرهنگی کودکان قطر
مربیان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان همچنین در دومین روز از هفته دوستی کودکان ایران و قطر با مدیر امور اجتماعی مرکز فرهنگی کودکان این کشور با دیدار و گفت‌وگو کردند.
 در این دیدار منا عبدالله المزروعی ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این رویداد مهم فرهنگی، گزارشی از فعالیت‌های مجموعه فرهنگی کودکان قطر ارایه کرد.
  هم‌چنین در ادامه عبدالرضا صمدی مدیرکل کانون خراسان جنوبی و سرپرست اعزامی گروه کانون به قطر با ارایه گزارش کوتاهی از فعالیت‌های کانون گفت: اجرای فعالیت‌های فرهنگی و هنری یکی از بهترین شیوه‌های ایجاد پیوند میان ملت‌ها و برقراری رابطه دوستی، صلح و مهربانی در دنیا است.
وی با اشاره به زبان هنر به عنوان زبان مشترک تمام مردم دنیا افزود: با استفاده از این ابزار به ویژه در حوزه کودکان و نوجوانان می‌توان به پیوند فرهنگی و اجتماعی انسان‌ها کمک کرد.
در پایان این دیدار از سوی مربیان کانون هدایایی شامل کتاب میراث فرهنگی ایران، کارت پستال‌های اعضای کانون و محصولات فرهنگی ایران به مدیر امور اجتماعی مرکز فرهنگی کودکان قطر اهدا شد.
گفتنی است مرکز فرهنگی کودکان قطر مجموعه‌ای شبیه مراکز کانون است که در آن فعالیت‌های مختلف فرهنگی، ‌هنری و آموزشی برای کودکان و نوجوانان صورت می‌گیرد.