کد خبر: 250463
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۹
هفته پژوهش در مراکز کانون استان آذربایجان شرقی

به همین مناسبت برنامه‌ها و فعالیت‌های مختلفی در مراکز فرهنگی هنری کانون استان آذربایجان شرقی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی مربیان کانون در مراکز فرهنگی هنری به روش‌های مختلف به بیان مراحل پژوهش و تبیین ضرروت این فعالیت علمی برای کودکان و نوجوانان پرداختند.

معرفی کتاب‌های تحقیق چیست و محقق کیست؟ و کتاب ببین چگونه رشد می‌ کند، همچنین آشنایی کودکان و نوجوانان با کتاب‌های مرجع و نحوه استفاده از این کتاب‌ها در اکثر مراکز استان انجام گرفت.

همچنین معرفی شخصیت‌های مختلف علمی  و انجام مسابقات حضوری و علمی و نیز فضاسازی مراکز با طرح‌های مختلف دیواری معرفی ایام و ساخت کاردستی و ... از برنامه‌های به اجرا در آمده در مراکز فرهنگی هنری بود.

از سال 1379 به منظور ترویج فرهنگ پژوهش، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری چهارمین هفته آذرماه را با توجه به نامگذاری  25 آذرماه به نام روز پژوهش از طرف شورای فرهنگ عمومی، به نام هفته پژوهش نام نهاد و مسئولیت برگزاری این هفته را به معاونت پژوهشی این وزارت سپرد.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز با توجه به اهمیت موضوع پژوهش و با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان با این امر مهم، برنامه‌های مختلفی رابرای آشنایی این عزیزان با نحوه پژوهش به اجرا می‌کند.

23 تا 27 آذر در سال 94 به عنوان هفته پژوهش نامگذاری شده است.