تشکیل نخستین جلسه کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر در کانون خراسان جنوبی

نخستین جلسه کمیته کودک و نوجوان ستاد گرامی‌داشت دهه فجر انقلاب اسلامی با حضور نمایندگان ادارات در دفتر مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان جنوبی،  با نزدیک شدن به ایام گرامی‌داشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، جلسه کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر با حضور نمایندگان فرمانداری، صدا و سیما، آموزش و پرورش، شهرداری و بهزیستی در دفتر مدیر کل کانون استان برگزار شد.
طاهره حمیدی مدیر کل کانون خراسان جنوبی در ابتدای این جلسه ضمن تسلیت شهادت مظلومانه  آیت ا... شیخ نمر باقر النمر رهبر شیعیان عربستان گفت: دهه فجر انقلاب اسلامی فرصتی ارزشمند برای بیان اندیشه‌های بنیان‌گذار انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری (مدظله) به عنوان رهبر جامعه اسلامی مسلمانان برای کودکان و نوجوانان است.
مسؤول کمیته کودک و نوجوانان ستاد دهه فجر استان اضافه کرد: وظیفه همگانی کسانی که با کودکان و نوجوانان سر و کار دارند، آن است که زمینه حضور فعال و با نشاط کودکان و نوجوانان را به همراه میل و رغبت درونی در برنامه‌های دهه فجر انقلاب اسلامی فراهم کنیم.
مدیر کل کانون خراسان جنوبی با اشاره به این‌که سال 1394 مزین به شعار «دولت و ملت، همدلی و هم‌زبانی» است، گفت: کودکان و نوجوانان گروهی هستند که باید با زبان خاصی با آنان سخن گفت و با پرهیز از اجرای برنامه‌های تکراری و با گفتمان  و رفتار شایسته  قصه ‌و موضوع انقلاب را برایشان روایت کرد.
وی سعه صدر و بردباری را نخستین شاخصه‌ی مربیان و دست اندر کاران عرصه تعلیم و تربیت دانست و گفت: وظیفه اصلی کمیته کودک و نوجوان انتقال روحیه‌ی انقلابی، ارزش‌ها و اهداف انقلاب اسلامی به کودکان و نوجوانان است.
حمیدی تصریح کرد: انقلاب اسلامی نقشی بی‌بدیل در مبارزه با استکبار، استکبار ستیزی و دشمن ستیزی داشته است و امروزه به حول و قوه الهی اقتدار نظام  مقدس جمهوری اسلامی ایران در جهان به اثبات رسیده است.
مدیر کل کانون خراسان جنوبی با تأکید بر برنامه‌ریزی دقیق همراه با ارزیابی دوباره فعالیت‌ها حضور حداکثری کودکان و نوجوانان در برنامه‌های گرامی‌داشت سی و هفتمین سالگرد پیروزی انقلاب گفت: امروز دشمنان قسم خورده انقلاب برای از بین بردن بنیان خانواده تلاش بی‌فایده‌ای دارند و باید بدانند پایان راه آنان نابودی است.
در ادامه ولی‌اله احمدی نماینده فرمانداری بیرجند گفت: دهه فجر، دهه خورشید پر فروغ انقلاب اسلامی است که با رهبری امام خمینی راحل و رهبری داعیانه آیت ا... خامنه‌ای (مدظله العالی) هم‌چنان درخشان خواهد ماند.
نماینده فرمانداری بیرجند تصریح کرد: امنیت امروز ما ثمره خون شهداست که روز به روز درخت انقلاب را بارورتر ساخت و امروز باید گفتنی‌های انقلاب را برای بچه‌ها بگوییم.
 هم‌چنین‌ محمدرضا قائمی کارشناس مسؤول معاونت آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش، علی وفادار معاون سیمای خراسان جنوبی، سعیده ظریفی کارشناس روابط عمومی شهرداری، شکوه خزاعی کارشناس مسؤول امور کودکان بهزیستی، زهرا هادوی کارشناس امور کودکان بهزیستی به بیان نظرات خود پرداختند.