اولین مرکز آموزش زیست گیاهی ویژه کودکان ونوجوانان در تبریز ایجاد می شود

در جلسه مشترک مدیر کل کانون استان و مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری تبریز بر گسترش همکاری های متقابل تاکید شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی در جلسه هادی یوسف زاده مدیر کل کانون و مهندس محمد حسین حسن زاده مدیر عامل سازمان پارک ها و فضای سبز در خصوص توسعه همکاری های مشترک بحث و تبادل نظر شد.

حسن زاده در این دیدار با تاکید بر ارزشمند بودن و تاثیرگذاری فعالیت های کانون بر بهره مندی بیش از پیش از این فعالیت ها برای گسترش و تعمیق فرهنگ شهروندی به ویژه در زمینه فضاهای سبز تاکید کرد.

وی با ابراز علاقه مندی برای انجام فعالیت های مشترک  در قالب برنامه های ابتکاری و خلاقانه بر مشارکت سازمان پارک ها و فضای سبز با کانون در برگزاری جشنواره دو سالانه کتاب کودک که آب و محیط زسیت یکی از موضوعات محوری آن است تاکید کرد.

مدیر عامل سازمان پارک­ها وفضای سبز اظهار امیدواری کرد: با راه اندازی مکان­های ویژه برای مطالعه کتاب توسط کودکان ونوجوانان در پارک ها و مشارکت کانون، زمینه توسعه فرهنگ مطالعه فراهم می­گردد.

دراین دیدارهادی یوسف­زاده مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان نیز با اشاره به علاقه­مندی کانون برای همکاری­های دوجانبه تصریح کرد:یکی از برنامه­های کانون توسعه مراکز خاص علمی است و با احداث مرکز آموزش زیست گیاهی ویژه کودکان و نوجوانان این هدف مهم محقق و عزم جدی سازمان پارک­ها و فضای سبز و کانون استان دراین خصوص به تسریع این امر کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره کشوری کتاب کودک و نوجوان،همایش علمی و دیدار نویسندگان مطرح کشور با کودکان ونوجوانان به میزبانی تبریز آن را رویدادی مهم درعرصه فرهنگی کشور دانست و اظهار امیدواری کرد با حمایت همه نهادها و ادارات شاهد برگزاری موفق آن باشیم.

مدیر کل کانون استان در عین حال تصریح کرد: در راستای حمایت از تولیدات داخلی و نیز تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی برنامه­های گسترده­ای برای عرضه محصولات فرهنگی کانون و سهولت دسترسی خانواده­ها به این محصولات انجام و برای توسعه این بخش تعاملات به سازمان ها و ادارات صورت گرفته است و امیدورایم بزودی شاهد افتتاح این  مراکز در برخی از پارک های تبریز نیز باشیم.