هر کانون یک محیط‌بان

مدیر کل حفاظت از محیط ریست استان در آیین اختتامیه نوزدهمین جشنواره استانی قصه‌گویی خبر از اجرای طرح حضور محیط بانان در مراکز کانون داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان شرقی دکتر حمید قاسمی که در مراسم اختتامیه نوزدهمین جشنواره استانی قصه‌گویی در جمع مربیان، خانواده ها و جمعی از کودکان و نوجوانان سخنرانی می‌کرد هدف از اجرای این طرح را آشنایی بیش از پیش کودکان و نوجوانان با اهمیت حفاظت از محیط زیست دانست و اظهار امیدواری کرد با اجرای این طرح گامی مهم در مسیر فرهنگ سازی برای حراست و حفاظت از محیط زیست برداشته شود.

قاسمی در عین حال تصریح کرد این طرح در راستای دستورالعمل سراسری مبنی بر حضور محیط‌بانان در مدارس اجرا می‌شود و در استان آذربایجان‌شرقی علاوه بر مدارس برای نخستین بار در مراکز کانون به اجراء در خواهد آمد.

وی با ابراز علاقه‌مندی برای گسترش همکاری‌های سازمان حفاظت از محیط زیست و کانون تاکید کرد: خوشبختانه در سال گذشته مشارکت و تعامل بسیار خوبی میان این دو نهاد ایجاد شده و کانون همکاری گسترده‌ای در اجرای برنامه‌های فرهنگی محیط زیست استان داشته‌است.

گفتنی است هادی یوسف‌زاده مدیر کل کانون استان نیز در دیدار خود با مدیر کل حفاظت از محیط زیست که پیش از برگزاری مراسم اختتامیه برگزار شد با اعلام آمادگی کانون استان برای افزایش سطح همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک تاکید کرد: از تمام ظرفیت‌های کانون برای آشنایی کودکان و نوجوانان با اهمیت محیط زیست و حفظ منابع طبیعی استفاده می‌کنیم.

در این دیدار درخصوص همکاری‌های مشترک در اجرای جشنواره دوسالانه کتاب کودک و نوجوان و نیز مشارکت کانون استان در نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست که اسفند ماه سال جاری در تهران برگزار خواهد شد بحث و تبادل نظر گردید و برای اجرای هرچه بهتر این برنامه‌ها تاکید شد.