جایزه‌های کودکان برگزیده مسابقه نقاشی تهران اهدا شد

برگزیدگان هشتمین مسابقه و نمایشگاه دو سالانه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان تهران، طی مراسمی معرفی و جایزه گرفتند.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، برترین‌های هشتمین مسابقه و نمایشگاه دو سالانه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان تهران، روز 8 دی 1395 با حضور مدیرعامل، معاونان، مشاوران و مدیران کانون و سفرای برخی از کشورهای شرکت کننده معرفی و جوایز خود را دریافت کردند.
در این میان سهم بچه‌های ایرانی از مجموع 542 جایزه توزیع شده، بیش از همه کشورهاست و آن‌ها توانستند با کسب، 25 نشان طلا، 34 نقره و20 برنز جایگاه نخست این رقابت را از آن خود سازند و البته 463 نشان در بین 39 کشور دیگر توزیع شد.
در بین استان‌های ایران و بر اساس جدول توزیع نشان‌ها استان خوزستان با 8 طلا، 7 نقره، 2 برنز، تهران با 7 طلا، 9 نقره و 5 برنز و کرمانشاه با 4 طلا، 4 نقره و 3 برنز بیشترین‌ مدال‌های طلا، نقره و برنز را دریافت کردند.
مقایسه آمار نشان‌های توزیع شده در بین کودکان و نوجوانان کشورهای مختلف جهان نیز نشان می‌دهد بعد از کشور ایران، کشورهای هنگ کنگ با 14 طلا، 9 نقره، 3 برنز و بلغارستان با 10 طلا، 11 نقره و 6 برنز و اسلوونی با 7 طلا، 5 نقره، 6 برنز به ترتیب بیشترین‌ مدال‌های طلا، نقره و برنز را از آن خود کرده‌اند.
در عین حال، جوایز برندگان خارجی در اختیار نمایندگان سفارت‌خانه‌های آن‌ها در تهران قرار گرفت.
هم‌چنین، آثار برگزیده هشتمین مسابقه دو سالانه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان با موضوع «آب» و «آزاد» از 1 تا 14 دی 1395 از ساعت8:30 تا 16 در قالب یک نمایشگاه در معرض بازدید علاقه‌مندان قرار گرفته است.
بر اساس این گزارش، بیانیه هیات داوران هشتمین دوسالانه نقاشی بین‌المللی کانون نیز همزمان با اعلام اسامی برگزیدگان خوانده شد.
در این بیانیه با توجه به ارزش‌های فردی و اجتماعی و شخصیتی نقاشی و تاثیر آن بر پرورش شخصیت کودکان و نوجوانان آمده است: این جشنواره با هدف برقراری ارتباطات فرهنگی در جهان و رشد و توسعه هنر کودک با نگاه ویژه به موضوع ویژه آب، منتخبی از آثار کودکان و نوجوانان را معرفی کرده است.
این بیانیه در ادامه به تعداد آثار و داوری آن اشاره می‌کند و یادآور می‌شود: هیات اولیه انتخاب که از بین 5740 اثر رسیده به دبیرخانه از 40 کشور جهان و 29 استان کشور، 1953 اثر به مرحله داوری راه یافت، ابتدا 543 اثر برتر شناسایی و سپس 308 اثر انتخاب و در ارزشیابی نهایی 99 اثر شایسته مدال طلا 132 اثر مدال نقره و 77 اثر مدال برنز در 4 گروه سنی کانونی تشخیص داده شد.
هشتمین مسابقه و نمایشگاه دو سالانه بین‌المللی نقاشی کودکان و نوجوانان با موضوع «آب» و «آزاد» و با هدف آشنایی کودکان و نوجوانان سراسر جهان با راه‌های صرفه‌جویی در مصرف آب و آشنایی با پیامدهای ناشی از وقوع بحران آب، از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شده است.

برندگان دیپلم افتخار هشتمین مسابقه بین المللی نقاشی تهران

برندگان ایرانی نشان‌های طلا، نقره و برنز هشتمین مسابقه بین‌المللی نقاشی تهران

برندگان خارجی مدال‌های طلا هشتمین مسابقه‌ی بین‌المللی نقاشی تهران

برندگان خارجی مدال‌های نقره هشتمین مسابقه‌ی بین‌المللی نقاشی تهران

برندگان خارجی مدال‌های برنز هشتمین مسابقه‌ی بین‌المللی نقاشی تهران