پیوند ادبیات و هنر در دوسالانه تجسمی کانون

ادامه برگزاری دوسالانه هنرهای تجسمی اعضای مراکز کانون با موضوع‌های که کودکان و نوجوانان را با زندگی و محیط اطراف خود آشنا کند، پیشنهاد داور بخش نقاشی ششمین دوره‌ی این مسابقه هنری است.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل، معصومه فاضلی‌مقدس داور بخش ششمین دوسالانه‌ی هنرهای تجسمی اعضای مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مهم‌ترین هدف برگزاری این رقابت هنری را با موضوع «آداب و رسوم سرزمین من» هدایت و معطوف کردن مربیان و اعضا به سنت‌های مناطق مختلف کشور برشمرد و گفت: پیوند هرچه بیشتر میان ادبیات و هنر از ویژگی‌های شاخص آثار شرکت‌ داده شده در این دوره به شمار می‌رود.
وی در ادامه افزود: فراهم آوردن شرایط برای حضور اعضای «4 تا 6 سال» در این دوسالانه، حضور اعضای مراکز فراگیر، سیار و پستی کانون و هم‌چنین خلق نوشته‌هایی در کنار این آثار از سوی شرکت‌کنندگان با عنوان «نقش نوشت»، «عکس نوشت» و «سفال نوشت» در رشته‌های نقاشی، عکاسی و سفال‌گری از تفاوت‌های بارز این دوره است.
این داور، کیفیت آثار این دوره از دوسالانه را خوب دانست و افزود: اعضا با موضوع «آداب و رسوم سرزمین من» به خوبی ارتباط برقرار کرده و توانسته بودند آثار زیبایی از رسم و رسوم‌های مناطق خود به تصویر بکشند و به نکته‌های خیلی ظریف و جالبی در دست‌نوشته‌های خود اشاره کنند.
وی در ادامه اضافه کرد: استفاده از تکنیک‌های مختلف برای اعضا «آزاد» و شیوه‌ی خاصی مدنظر نبوده است.
فاضلی مقدس به کارشناسان و مربیان هنری کانون توصیه کرد تا برای حفظ آداب و رسوم هر استان و زنده نگه داشتن آن‌ها و پررنگ کردن این ارزش‌ها به موضوع‌هایی که به این محور مربوط می‌شود بیشتر اهمیت دهند تا به فراموشی سپرده نشوند.
داور بخش نقاشی در ادامه نیز با توجه به عنوان این دو سالانه برگزاری نمایشگاه در استان‌ها را پیشنهاد داد و گفت: در صورت موافقت مدیر آفرینش‌های ادبی‌هنری کانون، استان‌ها می‌توانند با هماهنگی لازم آثار را به امانت بگیرند و برای آشنایی هر چه بیشتر اعضا با آداب و رسوم مناطق مختلف کشور آن‌ها را به نمایش درآورند.
این کارشناس مسوول هنرهای تجسمی کانون در پایان مهم‌ترین ویژگی این دوره از دوسالانه را داوری آثار اعضای مراکز ثابت در کنار اعضای فراگیر، سیار و پستی عنوان کرد و گفت: تمام اعضا توانستند در کنار هم به خلق اثر در مورد آداب و رسوم سرزمین خود بپردازند.