تدارک گسترده کانون آذربایجان شرقی برای اوقات فراغت تابستان

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان در سمینار مربیان مسئول مرکز فرهنگی هنری کانون خبر از برنامه‌های گسترده این اداره کل برای اوقات فراغت تابستان داد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان شرقی هادی یوسف‌زاده در گردهمایی مربیان مسئول فرهنگی مراکز کانون، کارشناسان و دیگر نیروهای ستادی این اداره کل با اشاره به موفقیت‌های کانون استان در سال 95 تأکید کرد آمارهای موجود حاکی از رشد فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی مراکز کانون در سال 95 است و خوشحالیم که در کنار رشد کمی شاهد افزایش کیفی این فعالیت‌ها بوده‌ایم.

مدیر کل کانون آذربایجان شرقی در عین حال تصریح کرد: این روند رو به رشد با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در سال 96 نیز تداوم خواهد داشت و تلاش کرده‌ایم با نیاز سنجی‌های صورت گرفته برنامه‌ها و فعالیت‌های جذاب و تأثیرگذاری را برای کودکان و نوجوانان اجرا نمائیم.

 وی با اشاره به برپایی کارگاه‌های ویژه فرهنگی و هنری و ادبی در فصول مختلف سال خبر از برنامه‌های ویژه و گسترده در فصل تابستان داد و از مربیان مسئول مرکز فرهنگی هنری کانون خواست از تمام ظرفیت‌های کانون برای رشد کمی و کیفی فعالیت‌ها در راستای غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان استفاده نمایند.

یوسف‌زاده همچنین بر افزایش تعاملات برون سازمانی در راستای اهداف کانون تأکید کرد.وی با اشاره به راه اندازی پورتال کودک توسط کانون از مربیان خواست از این ظرفیت ایجاد شده در راستای ارائه توانمندی های کودکان و نوجوانان استان استفاده نمایند.

یوسف زاده توجه به استفاده صحیح کودکان و نوجوانان از فضای مجازی را یکی از برنامه ها و اولویت های مهم کانون عنوان و ایجاد پرتال کودک را در همین راستا ارزیابی کرد.

در این سمینار دوروزه که مهدیار نوید ادهم مدیر کل دفتر فن‌آوری اطلاعات و تحول اداری کانون نیز حضور داشت کارشناسان این دفتر توضیحاتی درباره پورتال کودک و اقدامات انجام شده در خصوص اقدامات کانون در زمینه فضای مجازی ارائه کردند.

تحلیل آماری فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری کانون استان در سال 95 و آسیب شناسی این فعالیت‌ها برای رشد و توسعه بیشترشان در سال 96 به تبیین برنامه‌های کانون استان در سال 96 در بخش‌های ادبی و هنری از جمله دیدار کودکان و نوجوانان با نویسندگان و شاعران، برگزاری جلسات نقد و بررسی با حضور کودکان و نوجوانان در مسابقات و جشنواره‌های هنری در سطح ملی و بین‌المللی، توجه ویژه به گسترش فعالیت نمایش عروسکی، تبیین فعالیت‌ها و برنامه‌های فرهنگی مراکز کانون در سال 96، اجرای دومین دوره طرح توسعه فرهنگ نماز و ارائه گزارش از اجرای طرح کانون مدرسه از دیگر موضوعات این گردهمایی بود که مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت. در این گردهمایی دو روزه همچنین مربیان مسئول مراکز و مسئولین واحدهای دفتر استان نیز بیان نظرات و دیدگاه‌های خود در خصوص موضوعات مطرح شده پرداختند.

گردهمایی مربیان مسئول مراکز فرهنگی هنری کانون که 20 اردیبهشت در تبریز آغاز شده بود پنجشنبه 21 اردیبهشت ماه به کار خود پایان داد.