راه اندازی دو کتابخانه سیار روستایی در شهرستان بویراحمد

مدیرکل اداره کل کانون پرورش فکری کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اختصاص یک دستگاه خودرو تخصصی، و تجهیز یک خودرو در استان، 2 کتابخانه سیار روستایی کانون استان کهگیلویه و بویراحمد تجهیز و راه اندازی می شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کهگیلویه و بویراحمد عیسی گرجی زاده با اعلام این خبر افزود: در مراسمی که با حضور مدیرعامل و  مقام های عالی کشوری و کانون خودروهای تخصصی کتابخانه های سیار روستایی تحویل مربیان مراکز سیار روستایی شد که در این میان سهم استان کهگیلویه و بویراحمد نیز یک خودرو بوده است.
وی افزود: این خودرو به بخش مارگون در شهرستان بویراحمد بدلیل جمعیت روستایی بالای این بخش، تعلق خواهد گرفت .
گرجی زاده ادامه داد: یک خودرو نیز با حمایت مدیریت برنامه و بودجه استان از اعتبارات استانی تجهیز و به بخش پاتاوه در شهرستان دنا تعلق خواهد گرفت.
گرجی زاده به فرمایشات مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: در راستای تقویت فرهنگ کتاب و کتابخوانی و توجه به عدالت آموزشی و  تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر ورود کتابهای کانون به تمامی روستاها و خانه ها تصمیم گرفته شد در فاز اول دو منطقه از مناطق محروم استان از مزایای این کتابخانه ها بهره مند شوند.
مدیرکل کانون کهگیلویه و بویراحمد در ادامه اظهار داشت: در صورت تامین اعتبار ، بخش های کاکان ، زیلایی ، سوق و چرام نیز در آینده نزدیک نیز از مزایای کتابخانه سیار روستایی بهره مند خواهند شد.
وی افزود: خودرو تخصصی کتابخانه سیار روستایی اهدایی کانون مجهز به کتاب و امکانات سمعی و بصری است تا از این پس خدمات کانون به بچه های روستا با کیفیت مطلوب تری  توسعه یابد.
این مقام مسوول ابراز داشت : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کهگیلویه و بویراحمد در حال حاضر دارای 5 کتابخانه سیار روستایی است که با این دو کتابخانه سیار روستایی تعداد کتابخانه سیار روستایی این استان به 7 کتابخانه می رسد.
وی همچنین گفت: مراکز سیار کانون، کتاب‌خانه‌‌هایی است که در آن مربی به منظور توسعه فرهنگ کتابخوانی و کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان با یک دستگاه خودروی مجهز به کتاب و امکانات فرهنگی هنری به روز به روستاها و مناطق شهری کم برخوردار از امکانات فرهنگی مراجعه کرده و فعالیت‌های متنوعی را به مخاطبان خود (6 تا 17 سال) ارایه می‌کند.