جلوه‌گری فعالیت‌های کانونی در تابستانی به یادماندنی

جشن پایان فعالیت‌های تابستانی کانون، با حضور مسوولان، اعضا و خانواده‌ها در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ رشت برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان، مراکز فرهنگی هنری سراسر کشور در تابستان سال جاری نیز میزبان حضور صمیمی مخاطبان بود و در این میان، مربیان کانون با بهره‌گیری از فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری و پژوهشی تابستانی به یادماندنی را برای کودکان و نوجوانان رقم‌زدند.

برهمین اساس و در راستای تحقق اهداف عالیه کانون برای غنی‌سازی وقت‌های آزاد مخاطبان در تمامی ایام سال، مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ رشت میزبان کودکان  نوجوانان و خانواده‌های آنان شد تا افزون بر معرفی بخشی از ظرفیت‌های اعضای این مجموعه‌فرهنگی، بستری مناسب برای تداوم حضور آینده‌سازان ایران اسلامی در سایه همراهی خانواده‌ها  فراهم‌شود.

بنابراین گزارش، طی برگزاری این ویژه برنامه که  همراهی مسوولان  را نیز به دنبال داشت احمد رمضان‌پور، عضو کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به پیشینه فعالیت‌های کانون، از اعتبار کانون پرورش فکری درمیان خانواده‌ها سخن گفت و این جایگاه را فرصتی ارزش‌مند برای ارایه‌ی خدمات فرهنگی به مخاطبان خواند.

این مسوول در عین حال تعامل کانون با خانواده‌ها را تاثیرگذار دانست و با بیان این‌ که همراهی والدین با فرزندان می تواند فضایی امن و شاداب را برای کودک و نوجوان فراهم‌کند، برلزوم استمرار این همکاری‌ها تاکیدکرد.

مدیرکل کانون استان گیلان نیز در این مراسم ضمن خیر مقدم به حاضران، در پیش بودن فصل‌بازگشایی مدارس را مورد توجه قرارداد و بیان این که آغازماه مهر، شور و شعفی وصف‌ناپذیر در جامعه ایجادمی کند، تصریح‌کرد: این نشاط می تواند بستری مناسب برای همکاری‌های بیشتر کانون و مدرسه باشد.

اسفندیار ضیائی در ادامه به ظرفیت‌های گسترده کانون برای یاری‌رسانی به نظام آموزشی کشور اشاره و با یادآورشدن فعالیت‌های متنوع و آموزش‌های غیر مستقیم این مجموعه فرهنگی گفت: فعالیت‌های کانون مکمل کلاس‌های درس و فضایی مناسب برای تربیت کودکانی پرسش‌گر و ژرف اندیش‌است.

وی در همین زمینه فعالیت‌های علمی کانون را یادآورشد و با بیان این‌که برگزاری کارگاه‌های آموزش رباتیک، محاسبه ذهنی با چرتکه می تواند به آموزش دانش فیزیک، الکترونیک و ریاضی به کودکان و نوجوانان کمک کند، اظهارداشت: برنامه‌های کانون منحصر به فصل تابستان نیست و این فعالیت‌ها برای تمامی ایام سال به کودکان و نوجوانان برنامه ریزی می شود.

مدیرکل کانون گیلان در ادامه سخنان خود با مخاطب قراردادن والدین اظهارکرد: شما سفیران کانون در جامعه هستید و کانون نیز به نوبه خود علاقه‌مند به ارایه‌ی برنامه‌هایی است که به آگاهی افزون‌تر پدرها و مادرها کمک کند.

ضیائی برهمین اساس از علاقه‌مندی کانون برای برگزاری کارگاه‌های آموزش روانشناسی کودک و کارکردهای تربیتی کتاب سخن گفت و ایجاد فرصت‌های تازه برای بهره‌گیری درست از فضای مجازی را دیگر اولویت‌ این مجموعه فرهنگی در تعامل با خانواده‌ها عنوان‌کرد.

قدردانی از دست‌اندرکاران این برنامه،   دیگر بخش سخنان ضیائی بود وی درپایان ابراز امیدواری کرد، زمینه اجرای چنین فعالیت‌هایی بیش از پیش فراهم‌شود.

بنابراین گزارش، درادامه این جشن که با عنوان « تابستانی به یادماندنی» صورت‌گرفت، اعضای کودک و نوجوان کانون شماره ۲ رشت به اجرای فعالیت‌های متنوعی چون: نمایشنامه‌خوانی، اجرای موسیقی و معرفی کتاب ‌پرداختند.

اجرای مسابقه‌ی ربات‌های جنگجو نیز گوشه‌ای از فعالیت‌های علمی این مرکز را به تصویرکشید و در همین زمینه کودکان و نوجوانان با فعالیت‌های قصه‌گویی و مسابقه و سرگرمی مربیان کانون همراه‌شدند.

تجلیل از اعضای برگزه کانون و برپایی نمایشگاه غذاهای محلی که در حاشیه‌این مراسم صورت‌گرفت از دیگر برنامه‌ها بود و در این میان کودکان و نوجوانان بیش از پیش ‌با فرهنگ بومی- محلی و دلایل انتخاب شهر رشت به عنوان شهر خلاق غذا آشناشدند.

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =