نشست تخصصی نقد کتاب با حضور کلر ژوبرت نویسنده مسلمان فرانسوی

هم‌زمان با جشن هزارمین عضو باشگاه های کتاب کودک و نوجوان،کارگاه معرفی و روخوانی کتاب با حضور نویسنده مسلمان فرانسوی کلر ژوبرت در مرکز فرهنگی هنری کلاله برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، هم­‌زمان با برنامه های جام باشگاه های کتاب­‌خوانی کودک و نوجوان، مرکز فرهنگی هنری شهرستان کلاله به عنوان دبیرخانه این باشگاه اقدام به برگزاری کارگاه معرفی و روخوانی کتاب با حضور نویسنده مسلمان فرانسوی صاحب اثر نمود.

در این نشست فرهنگی تعداد100نفر از اعضا با حضور در این کارگاه، کتاب های امین ترین دوست، دعای موش کوچولو، کلوچه های خدا، آدمک زرد و صورتی، خداحافظ راکون پیر، مارمولک سبز کوچولو، مجموعه پپوچی، آدمک کوچولوی گرسنه و تا سه می شمارم را با حضور نوسنده اثر نقد کردند.

هم چنین با هماهنگی صورت گرفته کارگاهی برای 250 نفر از بچه های روستاهای گوینلی، صالح آباد، یکه قوز بالا و پایین و حاج حسن در طبیعت سرسبز روستای کاظم خوجه برگزار شد در حدود 12 عنوان از کتاب های این نویسنده فرهیخته مورد نقد و بررسی قرار گرفت.

ژوبرت نویسنده و تصویرگر کتاب های داستان کودکان در این کارگاه ها که تعداد کثیری از اعضا باشگاه های کتاب­‌خوانی شهرستان، معلمان و مربیان شرکت داشتند، با بیان نحوه آغاز نویسندگی از 46 عنوان کتابی که نوشته بود برای بچه ها صحبت نمود و به سوالات کودکان و نوجوانان علاقه مند به مقوله کتاب و کتاب­‌خوانی پاسخ داد .

دف نوازی و روایت قصه راکون پیر توسط اعضا، اهدای کتاب دست نوشته عضو 8 ساله مرکز، بازدید از برج قابوس و جنگل تنگه مینودشت از جمله برنامه هایی بود که در سفر ایشان به شهرستان کلاله صورت گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 7 =