آموزش مدارس با کانون، لذت بخش‌تر می‌شود

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرای طرح کانون مدرسه را فعالیتی برای لذت‌بخش‌تر شدن آموزش به دانش‌آموزان مدارس عنوان کرد.

به گزارش  روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده در نشستی با مربیان کانون کرمان اظهار داشت: لذت‌بخش بودن فعالیت‌های کانون همچنین آموزش در مدارس بسیار مهم است و باید ببینیم کانون چگونه می‌تواند به لذت‌بخش شدن محیط یادگیری کمک کند.

وی با اشاره به سفرهای استانی‌ مدیرعامل به 31 استان در طی سه سال گذشته که در آن راهبردهای فعالیت‌های کانون را در قالب سخنرانی ارایه کرده است خاطر نشان کرد: در تدوین سند چشم‌انداز کانون از همین مباحث راهبردی که در استان‌ها ارایه شد بهره گرفتیم و با تلخیص آن و استناد به اسناد بالادستی، این سند آماده شد و به تصویب هیئت مدیره نیز رسید، سندی که به زودی منتشر خواهد شد.

وی در ادامه، مربیان و کارشناسان کانون را دریایی از ایده‌های ناب و نظریه‌پردازی خلاق توصیف و تصریح کرد: در دور دوم سفرهای استانی قصد داریم راه‌های اجرایی شدن این سند را با مربیان و کارشناسان در استان‌ها به بحث بگذاریم و با استفاده از نظرهای شما این راه‌کارها را تدوین کنیم.

وی ادامه داد: مفاهیم چشم‌انداز کانون شامل عضو، مربی و نیروی انسانی، فضاهای مراکز از نظر معماری ساختمان‌ها وتجهیزات متناسب با فناوری های نوین، تولید و عرضه محصولات فرهنگی ، دست‌اندرکاران حوزه کودک و نوجوان، افکار عمومی، خانواده، جایگاه بین‌المللی کانون، اقتصاد کانون و کانون زبان است.

حاجیان‌زاده سپس به بحث اصلی این نشست پرداخت و با بیان این‌که "عضو" اصلی‌ترین رکن کانون است، ادامه داد: در تمام سرفصل های این سند نگاه ویژه‌ای به عضو، نیازهای عضو و پایدارسازی اعضا داشته‌ایم.

مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظها داشت : باید در این برنامه‌ها فرصت کشف و حق انتخاب را به بچه‌ها بدهیم تا آزادانه مسیرشان را انتخاب کنند و برای کشف استعدادها برای آنان امنیت ایجاد کنیم.

او به مربیان گفت: در مراکز کانون با بچه‌ها گفت‌وگو کنید و از بچه‌ها ایده بگیرید.

حاجیان‌زاده در ادامه سخنان خود  ابراز داشت: روش‌های جذاب را بیشتر کنیم و فعالیت‌ها را با بازی، اخلاق محوری، مهربانی و... گره بزنیم.

وی با مهم دانستن مطالعه و گرایش به مطالعه کردن عنوان کرد: کانون صرفا برای سرگرم کردن بچه‌ها نیست، بلکه برای این است که کودکان و نوجوانان با روش های جذاب و سرگرمی های سازنده  به مطالعه و کتاب‌خوانی گرایش بیشتری داشته باشند.

مدیرعامل کانون با بیان این‌که توجه ویژه به نیازهای بچه‌ها از بحث‌های بسیار جدی در کانون است، افزود: منشور نیازهای کودکان و نوجوانان را در دست تهیه داریم برای تکمیل این اقدام  گفت‌وگوی اختصاصی با آنان را در برنامه قرار داده‌ایم چراکه بچه‌ها از زاویه‌های جدید به کانون می‌نگرند.

وی با اشاره به این‌که بچه‌ها در کانون اهل گفت‌وگو می‌شوند، جرات نقد پیدا می‌کنند و اهل نوشتن و پژوهش می‌شوند، ابراز داشت: من افتخار می‌کنم چنین بچه‌هایی در کانون هستند.

حاجیان‌زاده در بخشی از سخنانش مستندسازی فعالیت‌های کانون را امری ضروری دانست و با اشاره به فیلم معرفی فعالیت‌های کانون - که از سوی اداره کل کانون کرمان تولید و در این مراسم رونمایی شد - گفت: تولید این فیلم‌ها در معرفی کانون برای مدیران ارشد نظام و عموم جامعه و همچنین حمایت مسوولان تاثیرگذار است که جای تقدیر و تشکر دارد.

در ادامه این نشست مربیان و کارشناسان کانون کرمان به بیان دیدگاه‌های خود در خصوص اعضا و روش‌های جذب و پایداری اعضا پرداختند. توجه به نیازهای نوجوانان، لزوم به روز بودن مربیان و فعالیت‌های کانون، آگاه‌سازی خانواده‌ها و لزوم تبلیغات فعالیت‌ها کانون را از اصلی‌ترین نیازهای کانون دانستند. طرح کانون مدرسه را نیز یکی از راه‌های پایدارسازی دانستند و به اثرهای خوب اجرای این طرح در کرمان اشاره کردند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمان نیز در این نشست به ارایه گزارشی از فعالیت‌های کانون کرمان در یک سال اخیر پرداخت و گفت: دو اردوی جهادی فرهنگی و هنری از سوی اداره کل کانون استان کرمان در سال جاری برگزار شده است.

محسن روحی ادامه داد: در 14 ماه گذشته با تلاش مضاعف خود سعی کرده تا چرخ‌ها را تندتر بچرخانیم و کارها را انجام دهیم.

وی عنوان کرد: برنامه‌های کانون استان کرمان را در بخش‌هایی شامل توسعه کمی و کیفی مراکز و فعالیت‌های‌ آن، تجهیز، زیباسازی و تعمیر این مراکز دنبال کرده‌ایم.

بر اساس این گزارش همچنین نماهنگ معرفی فعالیت‌های کانون با حضور حاجیان‌زاده مدیرعامل کانون رونمایی شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =