شعار امسال هفته ملی کودک؛ هر کودک نشانی خداست

سرپرست کانون پرورش فکری مازندران در اولین جلسه هفته ملی کودک استان با اعلام شعار این هفته گفت: " هرکودک نشانی خداست".

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان مازندران، اولین جلسه ستاد گرامی داشت هفته ملی کودک استان مازندران با حضور دستگاه ها و نهاد های متولی حوزه کودک  در این اداره کل برگزار شد.

سرپرست اداره کل کانون مازندران در این جلسه با بیان اینکه کودکان ارزشمند ترین سرمایه اجتماعی اند خواستار برنامه ریزی و تولید برنامه های محتوایی برای بالندگی اندیشه کودکان شد.

محمد علی یزدان شناس، تحقق حقوق شهروندی و تقویت نگاه اجتماعی در حوزه کودکان  را مهمترین مسئله برای احقاق حقوق واقعی کودکان دانست و افزود: به عنوان متولی حوزه کودک، اعتقاد داریم؛

دبیراجرایی ستاد گرامی داشت هفته ملی کودک استان مازندران در عین حال بیان کرد: با توجه به تقویم ملی، 15 تا 21 مهر ماه سال جاری به نام، هفته ملی کودک و روز جهانی کودک تعیین شد و بر اساس دستور العمل های ارجاعی، این کانون به عنوان دبیرستاد انتخاب شد تا با همکاری دستگاه های مرتبط بتواند سهم موثری در گرامی داشت این هفته ایفا نماید.

وی با قرائت برخی از مفاد شیوه نامه هفته ملی کودک، به بیان برخی انتظارات از دستگاه ها پرداخت و خاطر نشان ساخت: با توجه به تقارن این هفته با ماه محرم حسینی، رویکرد برنامه های این هفته عاشورایی خواهد بود.

یزدان شناس با بیان شعار هفته ملی کودک شعار امسال این هفته را "هر کودک نشانی خداست"، عنوان کرد و تناسب این دو رویداد را فرصتی موثر برای درک بهتر کودکان از واقعه عظیم عاشورا  خواند.

سرپرست کانون مازندران در بخش دیگری از صحبت هایش هدف کلی از برنامه های هفته ملی کودک را؛ جلب افکار عمومی و معرفی ظرفیت های دستگاه های خدمات رسان حوزه کودک عنوان کرد.

دبیر اجرایی ستاد گرامی داشت هفته ملی کودک استان مازندران تصریح کرد: برنامه های این هفته نیز با دو رویکرد اجرایی می شود. اول، برنامه هایی که مخاطب آن بچه ها هستند و دوم؛ برنامه هایی که مخاطب آنها والدین و اولیای تربیتی اند.

وی همچنین با اشاره به انجمن ها و تشکل های مردم نهاد در حوزه کودک؛ نقش این گروه ها را در احقاق حقوق کودکان مفید دانست و بر همکاری آنان با این ستاد تاکید کرد.

در ادامه جلسه نمایندگان هر یک از دستگاه ها با اشاره به برنامه های خود در خصوص کیفی سازی وبرنامه سازی، فعالیت های این هفته صحبت کردند.

قرارشد در نوبت بعدی ، دستگاه های عضو با ارایه برنامه های خود و تصمیم در خصوص برپایی نمایشگاه تخصص هفته ملی کودک  تشکیل جلسه دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =