کد خبر: 272620
تاریخ انتشار: ۶ مهر ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۰
نگاهی به کتاب «دختر شینا»

در هفته دفاع مقدس، کتاب «دختر شینا» در مرکز فرهنگی هنری شماره۱ نیشابور معرفی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی به منظور آشنایی اعضا با ادبیات مقاومت و فرهنگ جبهه، کتاب «دختر شینا» پنجم مهرماه در مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ نیشابور معرفی شد.
معصومه احسانی‌پناه مربی مسوول مرکز در معرفی کتاب «دختر شینا» گفت: این کتاب را بهناز ضرابی‌زاده از دل خاطرات قدم خیرمحمدی‌کنعان از همسر شهیدش حاج ستار ابراهیمی هژیر تدوین کرده و انتشارات سوره مهر آن را منتشر کرده است.
احسانی‌پناه افزود: این کتاب حکایت زندگی و سرگذشت یک دختر روستایی‌ست که در حال و هوای روزهای جنگ روزگار را می‌گذراند و علی‌رغم اینکه کتاب به ادبیات پایداری و جنگ تعلق دارد، اثری است که به خوبی توانسته زندگی را با وجود تمام سختی‌ها و خوشی‌هایش روایت کند.
سمیه سلامی‌راد مربی فرهنگی مرکز گفت: این کتاب به صورت بارز به نقش موثر و پررنگ زنان و دختران در هشت سال دفاع مقدس اشاره دارد و به همین‌منظور برای آشنایی دختران مرکز با فرهنگ جبهه انتخاب شده بود.
مربی فرهنگی مرکز هدف از این برنامه را آشنایی نسل جوان با دفاع مقدس و ارتقا سطح آگاهی دختران نوجوان نسبت به حضور موثر بانوان در این حماسه‌ی بزرگ دانست و گفت: راوی کتاب یک بانو است و پیش از آن‌که خاطرات همسر یک فرمانده شهید سال‌های جنگ باشد، روایت تکامل انسان است و اشاره به این دارد که انسان‌ها در رنج‌هایشان بزرگ می‌شوند. "
گفتنی است؛ کتاب «دختر شینا» جزو نخستین آثار منتشر شده در حوزه خاطرات زنان از جنگ ایران و عراق است که در ۱۹ فصل تدوین شده است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =