دومین کاروان فرهنگ و هنر در روستای گیسور

مربیان و اعضای مرکز فرهنگی هنری شماره۱ گناباد در دومین کاروان فرهنگ و هنر این شهرستان که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گناباد برپا شد، در روستای گیسور حاضر شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، بیش از ۲۰ هنرمند و استاد رشته‌های هنری چون عکاسی، فیلم‌سازی، معرق، خوشنویسی و نقاشی با حضور در روستای گیسور گناباد، کارگاه‌های هنری مختلفی را برگزار کردند.
طاهره ناصری مقدم مربی مسوول مرکز فرهنگی هنری شماره ۱ گناباد با اعلام این خبر گفت: جمعی از مربیان کانونی شهرستان گناباد به منظور اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری چون قصه‌گویی و نمایش خلاق با این کاروان همراه شدند و با آموزش ساخت کاردستی به کودکان روستای گیسور آنان را به اجرای نمایش خلاق با عنوان «کلاغی که قدقد می‌کرد» راهنمایی کردند.
مربی مسوول مرکز در ادامه گفت: در بخش دیگری از این اردوی هنری، قصه‌ی تصویری «دو هندوانه با یک نردبان» برای بچه‌های روستایی اجرا شد و در پایان با استفاده از هنر اوریگامی، ساخت کاردستی جعبه آموزش داده شد.   
گفتنی است؛ این کاروان به منظور توسعه و گسترش عدالت فرهنگی در مناطق محروم و کم‌برخوردار و با همکاری هنرمندان و فعالان فرهنگی در سطح شهرستان گناباد برگزار می‌شود و هدف از برگزاری این برنامه آموزش، کشف استعدادهای نهفته و ایجاد یک روز با نشاط فرهنگی در روستاهای دور افتاده است.
روستای گیسور از توابع بخش مرکزی شهرستان گناباد واقع در منتهی‌الیه ضلع شرقی دهستان پسکلوت با فاصله ۷۲ کیلومتری از مرکز شهرستان قرار دارد و دارای آثار متعدد باستانی و تاریخی است. آتشکده‌ی این روستا قدمتش به دوران هخامنشیان می‌رسد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =