آیین افتتاحیه هفته ملی کودک با شعار "هر کودک نشانی خداست"

هفته ملی کودک هم‌زمان با پرپایی مراسمی با حضور مسئولان استانی و شهرستانی در مجتمع فرهنگی هنری گرگان آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، آیین افتتاحیه برنامه های هفته کودک با برپایی مراسمی با حضور عبدالرضاچراغعلی مدیرکل امور اجتماعی استانداری گلستان و جمعی از مسئولان در مجتمع فرهنگی هنری گرگان برگزار شد.

عبدالرحیم سیفی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان در این مراسم ضمن گرامی‌داشت ایام محرم، اظهار کرد: دوران کودکی سرشار از صداقت و پاکی است و به همین دلیل ما بزرگ‌ترها همیشه آرزو می‌کنیم که ای کاش می‌شد به دوران خوش کودکی باز گردیم.

وی گفت: شما کودکان غنچه‌های باطراوت زندگی هستید و به گفته بزرگان دین هیچگاه کینه و کدورت به دل راه نمی‌دهید و اگر روزی هم قهر کنید زود آشتی می‌کنید و این همان ویژگی خوبی است که باعث می‌شود بزرگ‌ترها آرزوی برگشت به آن دوران را داشته باشند.

مدیرکل کانون با اعلام این مطلب که روز جهانی کودک ره‌آورد تلاش خود بچه هاست بیان داشت: 31 سال پیش دو کودک 9 ساله نامه‌ای را نگارش کردند و از همه کودکان دنیا خواستند تا روزی را به صلح و آشتی اختصاص دهند و بر همین اساس 16 مهر هر سال به نام روز جهانی کودک نام‌گذاری شد.

سیفی گفت شما بچه ها و کودکان امروز مدیران، معلمان، پزشکان و مهندسان آینده هستید و باید به ازای همین امروز برای فردا و پذیرش مسئولیت آماده شوید.

قصه گویی مریم علیمردانی به عنوان عضو نوجوان برگزیده استانی بیستمین جشنواره بین المللی قصه گویی، دعاهای کودکانه، خوانش بیانیه هفته ملی کودک توسط عضو، نی نوازی و هم نوایی عاشورایی، اجرای مسابقه، برپایی نمایشگاه دست ساخته‌های اعضا و تصویرگران عاشورایی و دفاع مقدس، برپایی کارگاه های ادبی و هنری شامل سفال، کاردستی، انیمیشن و نقاشی و اجرای تعزیه توسط اعضای دختر و پسر نوجوان مراکز فرهنگی هنری از برنامه های ویژه این آیین بود.

در پایان از اعضای هنرمند و فعال مراکز که در برپایی برنامه های این مراسم ایفای نقش داشتند با اهدای هدایایی تجلیل شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =