اجرای ده‌ها برنامه فرهنگی هنری در هفته ملی کودک

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان از اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی هنری در هفته ملی کودک خبر داد.

به گزارش روابط‌عمومی اداره کل کانون کرمان، در تشریح برنامه‌های هفته ملی کودک گفت: برنامه‌های این هفته با شعار "هر کودک نشانی خداست" و محوریت دوستی با طبیعت از 15 تا 21 مهرماه در کرمان برگزار می‌شود.

روحی با اشاره  به تقارن هفته ملی کودک با ماه محرم افزود: در این فرصت پیش آمده  به دنبال ارزش‌های تربیتی و انسان‌ساز عاشورایی هستیم تا مفاهیم ارزشمندی همچون ایثار، شجاعت و مقاومت را به کودکان و نوجوانان انتقال دهیم.

وی با بیان اینکه هدف کلی ما جلب توجه افکارعمومی نسبت به اهمیت دوران کودکی و خواسته‌های کودکان است، خاطرنشان کرد: برنامه‌های حوزه کودک در دو سطح برای کودک و درباره کودک برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کرمان با اشاره به این‌که تمامی مراکز فرهنگی هنری کانون استان در این هفته ویژه‌برنامه هایی را برای کودکان و نوجوانان برگزار می‌کنند، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها در قالب دعوت از دانش‌آموزان مدارس و اجرای برنامه‌های فرهنگی هنری در مراکز، دیدار با مسوولان، برپایی نمایشگاه‌، اجرای قصه‌گویی و پرده‌خوانی عاشورایی در مدارس و مهدهای کودک، عیادت از کودکان بیمار در بیمارستان‌ها، اهدای کتاب به کودکان و نوجوانان مناطق محروم برگزار می‌شود.

روحی همچنین،اجرای برنامه برای کودکان دارای نیازهای ویژه( نابینا، ناشنوا، معلول جسمی حرکتی)،دیدار با خانواده شهدا و بازدید از موزه‌ها و آثار تاریخی را از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک برشمرد و یادآور شد: در طول این هفته کودکان و نوجوانان می‌توانند به صورت رایگان به عضویت مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان درآیند.

وی از برگزاری اردوی جهادی و اجرای برنامه‌ برای کودکان و نوجوانان مناطق حاشیه نشین کرمان در روز پنج‌شنبه 20 مهرماه خبر داد و گفت: پیش از این و همزمان با دهه‌ی اول محرم حسینیه کودکان و نوجوانان عاشورایی با همکاری حوزه فرهنگی آستان قدس رضوی  در زیرزمین حسینیه ثارالله کرمان برپا شد و بیش از 2هزار کودک و نوجوان در فضایی متنوع و جذاب آموزه‌های عاشورایی را فرا گرفتند.

روحی افزود: در همین حال با حضور دو تن از روحانیون آستان قدس رضوی در مدارس ویژه برنامه کودکان و نوجوانان عاشورایی در 10 مدرسه نیز اجرا شد.

این مسئول همچنین برپایی نشست‌های تخصصی در حوزه کودک و نوجوان را از دیگر برنامه‌های هفته ملی کودک عنوان و تصریح کرد: در این هفته نشست‌های تخصصی " کودک، خلاقیت،بازی"، " کودک در فضای مجازی" و " کودک و پیشگیری از مصرف دخانیات با همکاری بهزیستی برای والدین و مربیان کانون و مهدهای کودک برپا می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =