همزمان با هفته ملی کودک صورت گرفت

همایش «عاشورا در شعر کودک» در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بروجن برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان چهار محال و بختیاری: فرزاد رحیمی مدیر کل کانون استان از برگزاری همایش ادبی عاشورا در شعر کودک در مرکز فرهنگی هنری بروجن خبر داد.

وی با اشاره به اینکه واقعه کربلا گونه ای خاص از ادبیات است که به آن ادبیات عاشورایی می گویند افزود: این گونه ی ادبی در ادبیات کودک نیز رنگ و بوی خاص خودش را دارد و با زبان خاص کودکان نیز منتقل کننده ی فرهنگ عاشورایی است.

رحیمی با اشاره به اینکه کتاهای زیادی در زمینه ادبیات عاشورایی به چاپ رسیده است و در دسترس کودکان قرار گرفته است افزود: کودکان و نوجوانان کانون ضمن خواندن متون منتشر شده خود نیز به خلق آثار عاشورایی پرداخته اند که لزوم برگزاری چنین همایشهایی در کانون را ایجاد کرده است.

وی در این باره افزود: در این همایش بیش از 60 کودک و نوجوان شاعر و نویسنده حضور داشتند که خود به نوعی در این گونه خاص ادبی قلم می زنند و با زبان هنر آموزه های کربلایی آشنا می شوند.

وی برگزاری مسابقات و همایشهای ادبی در استان و کشور را از جمله موارد ترغیبی و تشویقی اعضای کانون جهت نوشتن در این گونه ادبی عنوان کرد و افزود: همزمانی هفته ملی کودک و ایام محرم فرصت مغتنمی ایجاد کرده تا بتوانیم شاعران و نویسندگان کودک را در همایش «عاشورا در شعر کودک» گرد هم آوریم تا شاهد ارائه ی  دلنوشته های حسینی آنها باشیم.

مدیر کل کانون چاپ آثار ادبی این اعضا در کتابهایی با موضوعات مختلف را از دیگر برنامه های ترغیبی کانون جهت رشد و اعتلای کودکان و نوجوانان مستعد در نوشتن عنوان کرد و افزود: برگزاری نمایشگاههای ادبی ضمن چاپ آثار این کودکان از دیگر برنامه های کانون در این حوزه محسوب می شود.

فرزاد رحیمی با اشاره به پویش دلنوشته ها و دست سازه های اعضای مراکز کانون کشور اشاره کرد کلیه ی آثار ارائه شده در این همایش به کربلا ارسال خواهند شد و به دست زائران حسینی خواهند رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =