فعالیت‌های حوزه‌ی کودک نیازمند تفکر محوری است

حوزه‌ی کودک و نوجوان شرایط خاص خودش را دارد و براین اساس باید تلاش‌کرد و با محوریت تفکر در این مسیر گام برداشت.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان،  اسفندیار ضیائی، با بیان این مطلب افزود: دشواری‌ها و ظرافت فعالیت درحوزه‌ی کودک و نوجوان رسالت کانون را سنگین‌تر می کند و از این رو نیازمند رویکردی همراه با خلق تجربه‌های تازه، نوآوری و اجرای فعالیت‌های بنیادی هستیم.

مدیرکل کانون گیلان درادامه سخنان خود اظهارداشت: فعالیت‌های این مجموعه می‌بایست برنامه‌محور و بر اساس سیاست‌های راهبردی کانون برای سال 1404 ترسیم شود و درعین حال با تکیه بر نقش محوری این سند، نگاه استانی و منطقه‌ای نیزدرجهت بومی‌سازی آن مورد توجه قرارگیرد.

وی درهمین زمینه تحقق اهداف و برنامه‌های 6 ماهه نخست کانون استان گیلان را خاطرنشان کرد و با بیان این‌که ترسیم راهبرد و شناخت همه‌جانبه، ازدلایل این موفقیت بوده، افزود: تعامل با دیگر دستگاه‌ها و ایجاد نیازدرآنان برای فعالیت در حوزه‌ی کودک ونوجوان، به این امر کمک فراوانی کرده است.

این مسول فرهنگی هم‌چنین ظرفیت‌های گسترده کانون درزمینه‌ی فعالیت‌های کتاب‌محور را مورد توجه قرارداد و با اشاره به درپیش‌بودن هفته کتاب و کتاب‌خوانی لزوم بهره‌گیری درست از این فرصت را خواستارشد.

اشاره به شاخصه‌های پیشرفت کانون استان و هم‌چنین نام‌بردن از موفقیت‌های این مجموعه درزمینه‌ی فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی و پژوهشی ازدیگر محورهای سخنان اسفندیار ضیائی در نشست اعضای شورای فرهنگی بود و وی با تبیین این موضوع که افزایش‌ توان‌مندی‌های همکاران و پرداختن به مقوله پژوهش می تواند به اثربخشی فعالیت‌ها و توفیق افزون‌تر کمک کند بر ضرورت پیگیری این امر از سوی تمامی همکاران تاکیدکرد.

اسفندیار ضیائی بر همین اساس فعالیت‌های فرهنگی، ادبی، هنری کانون را بستری مناسب برای آگاهی‌بخشی به کودکان و نوجوانان خواند و از همکاران خواست با مدیریت درست فرصت‌ها، از امکان توان‌مندسازی آینده‌سازان ایران اسلامی به درستی استفاده کنند.

ضرورت تعامل با مسوولان استان و شهرستان، هم‌چنین لزوم انعکاس موثر فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری ازدیگر مواردی بود که مدیرکل کانون استان گیلان برآن تاکید داشت.

وی درپایان با یادآور شدن فرصت‌های پیش روی همکاران در اجرای طرح کانون مدرسه و کانون نمایش ابرازامیدواری کرد چنین فعالیت‌هایی به الگو برداری مناسب از فعالیت‌های خلاقانه و هدف‌مند کانون پرورش فکری منجر شود.

بنابراین گزارش، درادامه این نشست که به منظور ترسیم چشم‌انداز برنامه‌های کانون استان گیلان در 6 ماهه دوم سال جاری و با تاکید بر اجرای طرح‌کانون مدرسه و هم‌چنین برنامه‌ریزی فعالیت‌های هفته کتاب و کتاب‌خوانی صورت‌گرفت، همکاران ستادی و مربیان مسوول مراکز فرهنگی هنری به بیان دیدگاه‌ها و نقطه‌نظرات خود پرداختند .

تقدیر از مربیان مسوول مراکز فرهنگی هنری به پاس برگزاری مناسب ویژه‌برنامه‌های هفته‌ی ملی کودک بخش پایانی این نشست بود که در سالن جلسه‌های اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان در رشت صورت‌گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =