جشنواره قصه‌گویی گامی موثر در ارتقای سطح فرهنگ جامعه است

بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی حوزه یک کشوری توسط کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌شرقی در محل تالار اندیشه ائل‌گلی با حضور مدیر کل آفرینش‌های فرهنگی کانون پرورش فکری کشور، هیأت داوران آقایان حسن دولت آبادی، محمد سیمزاری، سید علی کاشفی خوانساری و کارشناسان کانون پرورش تهران و استان آذربایجان شرقی و قصه‌گوها با آغاز شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، مجید خدابخش استاندار آذربایجان شرقی پیامی به این مناسبت ارسال نموده که در زیر می‌آید:

پیام استاندار آذربایجان شرقی:

 قصه‌گویی و قصه‌نویسی یکی از بخش‌های بسیار مهم و تاثیرگذار و رایج هنری می‌باشد. نقش تربیتی قصه در ریشه‌سازی انسان‌ها و جوامع بشری و سوق دادن آنها به سوی اهداف و مقاصد متعالی تاثیرگذار و سودمند است. در قرآن کریم و تعالیم روح بخش انبیا الهی و کتب آسمانی، این شیوه برای القای پیام و تبیین آن همواره تاثیرگذار بوده است. قسمت عمده‌ی از آیات قرآن به تاریخ انبیا، قصه‌ها و سرگذشت پیشینیان و حوادث عبرت‌آموز گذشتگان اختصاص یافته است. کاوش در اعماق فطرت انسانی، پی‌بردن به شگفتی‌های آفرینش و عالم هستی، موجب ماندگار قصه‌ها خواهد بود. خواندن و شنیدن یک قصه می‌تواند یک انسان و یا یک جامعه را از اسفل‌السافلین به اعلی‌علیین عروج دهد و با تشریح سرگذشت و تاریخ بشری مجهولات و تاریکی‌ها را از بین ببرد و همه آنها را روشن و مبرهن سازد. برگزاری جشنواره‌هایی نظیر جشنواره قصه‌گویی در ابعاد ملی و بین‌المللی می‌تواند گامی مهم و موثر در راستای ارتقای سطح فرهنگی و معنوی جامعه باشد. جای بسی افتخار و مباهات است که در کلان‌شهر تاریخی، فرهنگی تبریز، میزبان هنرمندان و هنر دوستان در مرحله‌ی اجرایی حوزه‌ی یک بیستمین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی کشور هستیم. امید آن داریم که با استعانت از الطاف ربوبی و با استفاده از هنر و به‌ویژه هنر قصه‌گویی بیش از پیش شاهد تعمیق و توسعه فرهنگ الهی، علمی و معنوی باشیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =