لزوم توجه به ظرفیت‌های اقتصادی درون کانون

معاون توسعه و مدیریت منابع بر لزوم توجه بیشتر به ظرفیت‌های اقتصادی داخل مجموعه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در چارچوب برنامه‌های فرهنگی تاکید کرد.

به گزارش اداره‌کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، فریدون واحدی در آیین آغاز بهره‌برداری از ششمین مرکز عرضه و فروش محصولات فرهنگی کانون استان یزد با اشاره به چشم‌انداز 10 ساله کانون گفت: یکی از سرفصل‌های این سند، تمرکز بر افزایش بهره‌وری و گسترش منابع مالی موجود در این مجموعه است.

وی هم‌چنین دستیابی به منابع مالی جدید از طریق توجه به اقتصاد فرهنگ و اصول اقتصاد مقاومتی را در کانون با اهمیت دانست و افزود: تلاش خواهیم کرد در چارچوب برنامه‌ها و ارایه خدمات فرهنگی برای درآمدزایی و حمایت از تولیدات نو زمینه بازگشت هزینه‌های تولید را با استفاده از ظرفیت‌های موجود فراهم کنیم.

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون با بیان این‌که، باید با این نگاه به ظرفیت‌های درونی اقتصاد فرهنگ توجه داشت، یادآور شد: به دنبال راه‌کار و روش‌هایی، خارج از چارچوب تعیین شده نیستیم و به ظرفیت‌های داخل کانون توجه خواهیم داشت.

واحدی در ادامه با بیان این که باید نگاه به حوزه‌ی فرهنگ تغییر کند، تصریح کرد: این حوزه نیز می‌تواند درآمدزا باشد چنان‌چه در بخش‌هایی مانند نمایش فیلم، تئاتر، موسیقی، برپایی کارگاه‌های فرهنگی‌هنری، کتاب، سرگرمی و سایر تولیدات فرهنگی به این موضوع توجه شده است.

وی با تاکید بر این نکته که کانون به عنوان دستگاه تولید فرهنگی باید برنامه‌ای برای عرضه و ایجاد تقاضا داشته باشد تا بتواند فعالیت‌های فرهنگی را در سطح کشور توسعه دهد خاطرنشان کرد: بدون توجه به مثلث تولید، عرضه و تقاضا و عدم برنامه‌ریزی صحیح برای ایجاد رابطه منطقی سه ضلع تولید، در این حوزه با شکست تولیدات فرهنگی مواجه خواهیم شد.

معاون توسعه و مدیریت منابع کانون، عرضه‌ی محصولات فرهنگی را نوعی درآمدزایی در راستای توسعه فرهنگی برشمرد و عنوان کرد: در برنامه پنج ساله اول؛ طرح شیوه‌های ابتکاری و نو در عرضه محصولات کانون، طرح تقویت توسعه‌ی شبکه عرضه محصولات فرهنگی کودک و نوجوان در سطح کشور، طرح افزایش بهره‌وری و تحقق اقتصاد مقاومتی و اقتصاد درون‌زا با تکیه بر اقتصاد فرهنگ و استفاده از ظرفیت‌های داخل کانون مورد توجه قرار گرفت.

واحدی اهتمام به تامین فضای شغلی مناسب، تقویت امنیت روانی و توجه به رضایت‌مندی همکاران و پاسخ‌گویی به نیازها و خواسته‌های رفاهی را از دیگر موارد چشم‌انداز 10 ساله کانون عنوان کرد و گفت: این موضوع در برنامه‌ی پنج ساله، دیده شده و برنامه‌هایی نیز  برای ارتقای رضایت‌مندی به‌ویژه در حوزه‌های رفاهی پیش‌بینی شده است.

وی در ادامه به ارایه گزارشی از اقدام‌های صورت گرفته در سال‌های اخیر افزود: افزایش سه برابری حقوق کارکنان و ارتقای دو برابری بودجه کانون در دولت، تقویت امور رفاهی، دریافت و ابلاغ ساختار مراکز فرهنگی‌هنری، دریافت دو مرحله مجوز جذب نیروی انسانی طی سال 94 و 96 برای رفع کمبود نیروی انسانی در مراکز، شروع عملیات احداث مجتمع فرهنگی‌هنری نشتارود در فضای 23هزار مترمربع بخشی از مهم‌ترین این اقدام‌هاست.

واحدی در پایان ضمن قدردانی از حمایت‌های مدیرعامل و تلاش مدیران اجرایی حوزه معاونت توسعه و مدیریت منابع بر لزوم استفاده از نقطه نظرهای مربیان در برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌ها تاکید کرد و گفت: همواره از نقطه نظرها و پیشنهادهای مربیان و کارشناسان در سطح مراکز کانون بهره‌مند بوده‌ایم و معتقدیم این رویه باید تداوم داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 11 =