ارزیابی عمکرد شش ماه نخست مراکز و کتابخانه های سیار

در گردهمایی یک روزه مسئولان مراکز و مربیان کتابخانه های سیار عمکرد شش ماه نخست سال مورد ارزیابی قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورشفکری کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی به منظورآسیب شناسی فعالیت های اجرایی در مراکز وکتابخانه های سیار و همچنین ارائه راهکارها و پیشنهادات، نشست مشترکی میان کارشناسان ستادی و مسئولان مراکز و مربیان کتابخانه های سیار برگزار شد.

برهمند کارشناس مسئول فرهنگی ، هنری و ادبی استان در این نشست با تأکید بر لزوم اجرای برنامه ها بر اساس اهداف تعریف شده مراکز، عنوان کرد: هر یک از مراکز چشم اندازی را برای اجرای فعالیت ها مدنظر قرار داده اند و برمبنای آن برنامه ها پیش بینی شده است به همین دلیل باید در اجرای آنها دقت لازم را به خرج داد.

وی با تأکید بر این که باید به محتوای برنامه ها توجه داشت، افزود: عنوان های زیبا دراجرای برنامه های فرهنگی و هنری ملاک ارزیابی نیست باید به کیفیت برنامه توجه داشت و از آن مهم تر فکری که پشت هر یک از برنامه ها نهفته است.

این مسئول فرهنگی توجه به درآمد زایی مراکز را یکی دیگر از اولویت ها دانست و ادامه داد: درآمدزایی مراکز به زمان و یا فصل خاصی منحصر نمی شود، جلب مشارکت های مردمی وهمچنین جذب اعتبارات و ایجاد درآمد برای مرکز بایستی در مراکز با جدیت دنبال شود.

به گفته وی طی روزهای آینده آگهی جذب نیروی انسانی درکانون منتشر خواهد شد بر همین اساس مسئولان مراکز به خصوص در شهرستان ها باید نسبت به اطلاع رسانی در این زمینه کوشا باشند.

وی در بخشی دیگر از از این نشست به کمبودها به خصوص در مراکز جدید اشاره کرد و افزود: به زودی بودجه ای برای رفع مشکلات این مراکز جذب می شود و تا حد زیادی چالشهای این مراکز برطرف می شود  به همین منظور مسئولان مراکز بایستی پیشاپیش اولویت های عمرانی خود را به صورت تفکیک شده اعلام نمایند.

برهمند در بخش دیگر از صحبت های خود به نیروهای شرکتی مراکز اشاره و اظهار کرد: با پیگیری های انجام شده توسط کارشناسان ستادی در تهران بالاخره دوره آموزشی برای نیروهای شرکتی هم تعریف شد، بر همین اساس طی روزهای آینده یک مربی فرهنگی و یک مسئول مرکز برای شرکت در این دوره عازم تهران خواهد شد.

«ایزدی» کارشناس حراست استان هم در این نشست به اثرات ودست آوردهای برگزاری فعالیت های فرهنگی و هنری در مراکز اشاره کرد و گفت: برای اینکه مربیان بتوانند در انجام فعالیت ها موفق باشند باید علم و آگاهی شان را به روز کنند.

وی در ارتباط با حضور اعضای نوجوان در مراکز هم عنوان کرد: اجرای فعالیت برای این دست از اعضا به نسبت ظرافت بیشتری دارد زیرا روحیات نوجوانان می طلبد که مربی علاوه بر این که اطلاعات به روزی دارد در بیان و اجرا هم ابتکار به خرج بدهد.

وی اجرای فعالیتهای دینی در مراکز یکی دیگر از رسالت های مربیان دانست و ادامه داد: مربیان در مراکز الگوی اعضا هستند و مادامی که مربی در مرکز فریضه های دینی به عنوان مثال نماز را به جای نیاورد نمی توان از اعضا خواست تا در اجرای این فرایض پیشگام باشند.

گفتنی است در این گردهمایی یک روزه هر یک از کارشناسان ستادی برنامه ها و چالش ها وپیشنهادات خود را مطرح کردند و مسئولان مراکز و مربیان کتابخانه های سیار هم مشکلات خودرا مطرح کردند و در نهایت مصوباتی ابلاغ شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 5 =