تأثیر گذاری کانون در کاهش آسیب های اجتماعی

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان مرجعی هستند که می توانند از ایجاد آسیب های اجتماعی پیشگری کنند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان شمالی، مظفر الوندی دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک در دیدار با مدیر کل کانون استان با بیان این مطلب گفت: کانون پرورش فکری به عنوان یک نهاد متخصص در حوزه کودک و نوجوان فعالیت دارد.

وی در این نشست به اهمیت فراوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به عنوان تنها مرکز تخصصی آموزش‌های غیررسمی کودکان در کشور اشاره کرد و گفت:به نظر ما باید تمام آموزش های تخصصی حوزه کودکان زیر نظر این کانون انجام شود و این کانون به دیگر مراکز آموزشی مجوز ارائه دهد.
مظفر الوندی با اشاره به این که کودکان و نوجوانان سرمایه کشورهستند و باید از ظرفیت موجود کانون نهایت بهره را ببریم و از تشکیلات موازی پرهیز کنیم، ادامه داد: باید آیین‌ نامه‌ ای در کشور تصویب شود تا نهادها برای آموزش کودکان، مجوزهای لازم و تخصصی را از کانون اخذ کنند.
وی با تاکید بر موفقیت‌آمیز و ثمربخش بودن فعالیت ‌های کانون گفت: اتفاقی که در چند سال اخیر رخ ‌داده این است که کانون خود را معرفی کرده و حضوری گسترده در بین مخاطبان پیداکرده است و در حال حاضر مردم کانون را بهتر می‌شناسند و به برنامه‌های آن اعتماد دارند.
الوندی با بیان این که استان خراسان شمالی باید به ارائه تحلیلی از وضعیت حوزه کودکان و نوجوانان خود بپردازد، تصریح کرد:باید در این مسیر از ظرفیت سمن ها و خیران نیز استفاده شود.

 وی همچنین با بیان این که به طور رسمی کنوانسیون حقوق کودک در خراسان شمالی آغاز به کار می کند، گفت: کنوانسیون حقوق کودک به عنوان یک سند بین المللی پذیرفته شده و همه کشورها به این کنوانسیون پیوسته اند.
مظفر الوندی با بیان این که نباید برای اقدامات انجام شده سر کودکان منت گذاشت بلکه باید با جان و دل در این حوزه کار کرد، گفت: کودکان باید مورد توجه بیشتری قرار گیرند.
الوندی با بیان این که ۲۰ حق در کنوانسیون کودکان تدوین شده است، اظهار کرد: بر اساس چشم انداز ایران ۱۴۰۴ کشور ایران کشوری توسعه یافته است که باید حفظ کرامت و حقوق مردم آن رعایت شده باشد و در این چشم انداز برخورداری از سلامت، تامین احتماعی کامل، توزیع مناسب امکانات، دور بودن از فقر و فساد و تبعیض، رفاه و امنیت غذایی، از حقوق کودکان نامبرده شده است.
الوندی با اشاره به این که ۱۶ وزارتخانه عضو مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک هستند، اظهار داشت: باید در استان ها نماینده سمن ها، قوه قضائیه و مجلس حضور داشته باشند. وی با بیان این که مفاد کنوانسیون حقوق کودک در سال ۱۳۷۲ به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید، افزود: برنامه ۱۰ ساله به کمک دستگاه ها نوشته شد که در آن درباره همه حقوق کودک بحث شده است و با عنوان برنامه عمل مشترک باید با همدلی و همیاری و همگرایی دستگاه ها پیگیری شود.
گفتنی است در این دیدار مدیر کل کانون هم گزارشی از اقدامات انجام شده ارائه داد و گفت: طی سال های اخیر تعداد مراکز کانون افزایش یافته است و در تلاش هستیم تا تمام کودکان و نوجوانان مناطق محروم را زیر پوشش فعالیت های کانون در آوریم.

«صادقی» خاطر نشان کرد: به زودی دو مرکز فرهنگی و هنری به صورت رسمی فعالیت خود را در این استان آغاز می کنند و اعضای بیشتری به خانوادهه بزرگ کانون می پیوندند.

گفتنی است در حاشیه این نشست بازدیدی از مرکز شماره 2 بجنورد به عمل آمد و با حضور «الوندی» طرح سفر کتاب در خراسان شمالی آغاز شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 11 =