برگزاری نشست انجمن ادبی آفرینش

جلسه انجمن ادبی«آفرینش» کانون گیلان با حضورکارشناسان، مربیان و اعضای کارگاه‌های ادبی این مجموعه فرهنگی در حاشیه سیزدهمین نمایشگاه کتاب استان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان، طی این نشست که به منظور پایدارسازی حضور اعضای برگزیده کارگاه‌های ادبی و هم‌چنین بسترسازی برای پیوستن کودکان و نوجوانان توان‌مند به جامعه ادبی کشور صورت‌گرفت، عباس مهری آتیه، شاعر و نویسنده گیلانی به عنوان میهمان حضورداشت.

مهری آتیه در این نشست که با همراهی کارشناسان، مربیان، اعضای به قالب رسیده کارگاه‌های ادبی کانون و حضور جمعی از علاقه‌مندان حوزه‌ی کودک ونوجوان برگزارشد، به اهمیت مطالعه و ضرورت افزایش دایره‌ی واژگانی پرداخت و شناخت قالب‌های مختلف شعری را اولویت‌های سرایش شعر عنوان‌کرد.

اهمیت آشنایی با وزن شعر و لزوم انتخاب قافیه‌های مناسب ازدیگر مواردی بود که این شاعر و نویسنده گیلانی برآن تاکیدداشت.

وی در همین زمینه به خوانش شعر پرداخت و باتاکید بر لزوم دقت نظر درپیام‌های شاعر و نویسنده و هم‌چنین آشنایی با فضای فکری صاحب اثر گفت: لذت بردن و درک هر اثر، نیازمند آشنایی با اندیشه‌ها و بسترهای فکری شاعران و نویسندگان است و از این رو مطالعه کتاب‌هایی که با پیشینه و فرهنگ شاعران و نویسندگان در ارتباط است می تواند به این امر کمک کند.

شاعر مجموعه شعر «نقطه چین» درادامه به معرفی کتاب‌های مناسب برای کودک و نوجوان پرداخت و به حاضران توصیه‌کرد با بهره‌گیری از دیدگاه‌های صاحب‌نظران و شرکت در نشست‌ها و انجمن‌های ادبی درمسیر ارتقای آگاهی‌های ادبی خودگام‌بردارند.

در ادامه این نشست که با خوانش شعر، داستان و متن ادبی از سوی اعضای کودک و نوجوان کارگاه‌های ادبی کانون همراه‌بود، میهمان برنامه ضمن تمجید از توان‌مندی کودکان و نوجوانان، مطالبی درجهت هرچه بهتر شدن اشعار و نوشته‌های آنان ارایه‌کرد.

شایان ذکر است، سیزدهمین نمایشگاه بزرگ کتاب استان گیلان از ۱۶ تا ۲۱ آذرماه جاری در رشت برگزارمی‌شود و دراین میان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان افزون‌بر برپایی غرفه‌ عرضه‌ کتاب و محصولات فرهنگی و هم‌چنین ارایه‌ی فعالیت‌های فرهنگی، ادبی و هنری با برگزاری نشست‌ ادبی و برپایی کارگاه‌های« یارمهربان» پذیرای کودکان، نوجوانان و خانواده‌هاست.    

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 6 =